کد خبر : 2060641 | 18 مرداد 1403 ساعت 09:13 | 43.4K بازدید | 4 دیدگاه

واقعی: پس از 20 سال الکنا رکورد آلکنا رو شکست!

در مسابقه پرتاب دیسک مردان در المپیک ۲۰۲۴، میکولاس الکنا، رکورددار جهانی، در دومین تلاش خود پرتابی فوق‌العاده انجام داد.

واقعی: پس از 20 سال الکنا رکورد آلکنا رو شکست!

به گزارش "ورزش سه"، دیسک الکنا به نشان ۷۰ متر رسید و دقیقاً ۶۹.۹۷ متر اندازه‌گیری شد که یک رکورد جدید المپیک بود. نکته جالب این است که او رکورد المپیک ویرجیلیوس الکنا، پدرش، را که در سال ۲۰۰۴ در آتن با پرتاب ۶۹.۸۹ متر به دست آورده بود، شکست. اما این رکورد تنها ۱۵ دقیقه دوام آورد، زیرا روژه استونا از جامائیکا دیسک را به فاصله ۷۰.۰۰ متر پرتاب کرد و رکورد جدیدی ثبت کرد. استونا با این پرتاب مدال طلا را نیز به دست آورد. الکنا با وجود پرتاب فوق‌العاده‌اش به مدال نقره دست یافت و مدال برنز به متیو دنی از استرالیا رسید. کلمنس پروفر از آلمان با پرتاب ۶۷.۴۱ متر در جایگاه ششم قرار گرفت.

2064966

ویرجیلیوس الکنا در دوران فعالیت خود به عنوان یکی از بهترین پرتاب‌کنندگان دیسک شناخته می‌شد. او دو بار قهرمان المپیک و دو بار قهرمان جهان شد. بهترین پرتاب او ۷۳.۸۸ متر بود که تا امروز سومین پرتاب برتر تاریخ است. او هرگز نتوانست رکورد جهانی یورگن شولتز با ۷۴.۰۸ متر را بشکند، اما پسرش میکولاس در آوریل ۲۰۲۴ با پرتاب ۷۴.۳۵ متر رکورد جدیدی ثبت کرد. این اولین بار بود که او بیشتر از پدر مشهورش پرتاب کرد.

با این حال، از نظر تعداد عناوین هنوز از پدرش عقب است. پس از قهرمانی در مسابقات قهرمانی اروپا ۲۰۲۲ در مونیخ و نقره در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ در یوجین، مدال نقره المپیک پاریس بزرگ‌ترین موفقیت او تاکنون است.

خانواده الکنا حتی بزرگ‌تر از این است. مارتیناس، برادر بزرگ‌تر میکولاس، نیز در مسابقات پاریس شرکت کرد، اما با پرتاب ناامیدکننده ۵۸.۶۶ متر در مرحله مقدماتی حذف شد. بنابراین در فینال تنها یک الکنا حضور داشت و خانواده توانستند مدال نقره را کسب کنند، اما در نهایت یک رکورد را از دست دادند.

دیدگاه‌ها