کد خبر : 2060635 | 18 مرداد 1403 ساعت 09:00 | 35.6K بازدید | 2 دیدگاه

کیلی مدیون تشخیص درست والدین:

شنا را رها کن، بدو، طلا بگیر!

کیلی هاجکینسون بریتانیایی در دوی 800 متر بانوان موفق شد یک مدال تاریخی را به دست آورد.

شنا را رها کن، بدو، طلا بگیر!

به گزارش "ورزش سه"، از همان روزی که نوزاد توانایی قدم برداشتن پیدا می‌کند، به رویای دویدن روزها را سپری می‌کند ولی اگر به این رویا پایبند باشد، روزی می‌تواند نامش را در جهان ماندگار کند.

هر یک از هشت زن حاضر در فینال المپیک 800 متر با یک رویا پشت پیست حاضر شدند. جولیت ویتاکر از آمریکا والدینش ورزشکار بودند، رنل لاموت فرانسوی در پاریس معلم ورزش است، مری مورا از کنیا مدت‌ها در مسیر مدرسه‌اش می‌دویده و کیلی هاجکینسون بریتانیایی هرگز علاقه‌ای به شرکت در این رشته نداشت و با خود گمان می‌کرد شناگر بهتری است و باید برای حضور در لس آنجلس تلاش کند ولی والدینش او را متقاعد کردند که در دو و میدانی شرکت کند و حالا او طلایه‌دار مسابقات المپیک است!

گاردین در گزارشی از شرایط این دونده می‌نویسد: هفت دقیقه قبل از شروع فینال، کارگردان تلویزیونی تصمیم گرفت نزدیک‌ترین صحنه را از دوندگان دوی 800 متر نشان دهد و در آن مورا قهرمان سال گذشته مسابقات جهانی با قدم‌های بلند و استایلی با اعتماد به نفس حرکت می‌کرد اما در این بین وقتی پشت سرش مشخص می‌شد، کیلی هاجکینسون با گرم‌کن تمام پوشیده کاروان المپیک بریتانیا چشمانش را بسته و با خودش لحظه‌ای را تصور می‌کند که جلوتر از رقیبانش به پایان خط می‌رسد.

او از همان 10 سالگی که در خانه پیروزی جس انیس هیل را در لندن تماشا می‌کرد برای خودش هیچ شانسی برای حضور در این رشته قائل نبود اما هاجکینسون همان ورزشکاری است که حالا در 24 سالگی خودش را طلایه‌دار یکی از جذاب‌ترین بخش های المپیک می‌داند و صرف کسب این مدال در تاریخ ماندگار شد.

همچنین لازم به ذکر است کیلی 24 ساله متولد شهر منچستر و یکی از هواداران منچستریونایتد است و همین موضوع علتی بود تا صفحه رسمی باشگاه منچستریونایتد به مدال طلای او واکنش نشان دهد و با کانتینری بزرگی در سمت یکی از خیابان های منتهی به الدترافورد،  تصویری را به نمایش بگذارد.

دیدگاه‌ها