کد خبر : 2060625 | 18 مرداد 1403 ساعت 08:30 | 23.3K بازدید | 35 دیدگاه

راز پیروزی بزرگ ساروی: دستان پرتوان!

یک کشتی بی‌نقص، یک مبارزه بدون اشتباه ایران را به طلای المپیک رساند.

راز پیروزی بزرگ ساروی: دستان پرتوان!

به گزارش "ورزش سه"، کاپیتان دوست‌داشتنی تیم ملی کشتی فرنگی آرام و خونسرد مثل شخصیتش وارد تشک شد تا در برابر کسی قرار بگیرد که قبلا سه بار برابر او شکست خورده بود.

ارتور الکسانیان ارمنستانی در فینال وزن 97 کیلوی کشتی فرنگی اسیر ساروی شد که انگار می‌دانست از ثانیه اول تا آخر کشتی چه می‌خواهد.

ساروی در این نبرد سراسر انتقامی‌ امتیاز اول را با خاک داد و در خاک قرص و محکم برابر کسی نشست که هر کسی را خواسته در این سال‌ها از تشک جدا کرده، او که می‌دانست برای بردن باید در خاک مقاومت کند، این کار را کرد و در سه دقیقه دوم کار این کهنه‌سوار وزن 97کیلو را یکسره کرد.

یک امتیاز در اخطار، خاک دو امتیازی و اعتراض اشتباه مربیان ارمنستانی ساروی را به امتیاز چهار رساند تا کشتی چهارم او در المپیک و کشتی چهارم او برابر آرتور به نفع او تمام شود و طلا را به سینه بزند.

دست‌های بیدار ساروی در این کشتی نشان داد او برای این کشتی برنامه‌ریزی کرده، نماینده پر افتخار ارمنستان شش دقیقه تلاش کرد تا از دستان پرقدرت کاپیتان ایران عبور کند، ولی نتوانست تا ساروی با اقتدار طلای المپیک را به خانه ببرد.

2064929

نوع مبارزه ساروی، مقاومت او در خاک، تمرکز او در ثانیه‌ها، عکس العمل ستودنی او در کنار تشک برای کسب دو امتیاز و دستان هنرمند او در این مبارزه سخت و دشوار نشان داد برنامه‌ریزی و داشتن استراتژی، گمشده این روزهای ورزش ماست.

این برد حاصل تفکر، قدرت بدنی و ذهن بیدار بود، این شالوده اصلی این روزهای ورزش حرفه‌ای است که ساروی با اجرای صحیح آن طلای المپیک را به خانه برد.

محمدرضا تقی‌خانی

دیدگاه‌ها