کد خبر : 2060618 | 18 مرداد 1403 ساعت 07:15 | 20.1K بازدید | 17 دیدگاه

علی‌رغم ساختن ورزشگاه جدید

منچستریونایتد از اولدترافورد دل نمی‌کَند

باشگاه منچستریونایتد در نظر دارد با ساخت یک استادیوم جدید ۱۰۰ هزار نفری به ارزش ۲ میلیارد پوند در زمین کناری ورزشگاه فعلی، همچنان بخشی از اولدترافورد را حفظ کند.

منچستریونایتد از اولدترافورد دل نمی‌کَند

به گزارش "ورزش سه"، هدف این است که استادیوم جدید تا سال ۲۰۳۰ آماده شود. با این حال، باشگاه قصد ندارد اولدترافورد را به طور کامل تخریب کند، بلکه آن را به یک ورزشگاه ۳۰ هزار نفری کوچک‌تر تبدیل خواهد کرد. این ورزشگاه سپس برای تیم زنان و بازی‌های آکادمی استفاده خواهد شد. این بدان معناست که تاریخچه باشگاه با تندیس‌ها، ساعت مونیخ و پلاک یادبود احتمالا در جای خود باقی خواهد ماند.

حفظ بخشی از اولدترافورد برای هوادارانی که به خانه تاریخی باشگاه از سال ۱۹۱۰ وابستگی عاطفی دارند، خبر خوبی خواهد بود. با این حال، اعتقاد بر این است که یک باشگاه با جایگاه یونایتد به یک تاسیسات مدرن جدید نیاز دارد. این پروژه بخشی از بازسازی کل آن منطقه از ترافورد خواهد بود.

باشگاه در حال حاضر به دنبال تامین مالی برای این پروژه است و احتمال دارد نام یک اسپانسر به استادیوم جدید اضافه شود.

اسنپ دراگون، اسپانسر فعلی پیراهن، علاقه خود را به این موضوع ابراز کرده است. آن‌ها قصد دارند نام اولدترافورد را با نام خود ترکیب کنند.

1957566

بنابراین اولدترافورد ممکن است به اولدترافورد اسنپ دراگون تغییر نام دهد. با این حال، اگر منچستریونایتد بودجه دولتی دریافت نکند، برنامه‌های ساخت استادیوم جدید ممکن است به خطر بیفتد.

احتمالاً منچستریونایتد پس از کشف اخیر یک حفره ۲۰ میلیارد پوندی در امور مالی عمومی کشور، کمک مالی دریافت نکند.

راشل ریوز، وزیر دارایی، در حال حاضر برنامه‌ای بزرگ برای کاهش هزینه‌ها اجرا کرده است و انتظار می‌رود مالیات‌ها نیز به میزان قابل توجهی افزایش یابد. این بدان معناست که ممکن است برنامه‌های سرمایه‌گذاری ده‌ها میلیون پوندی در پروژه استادیوم جدید یونایتد دوباره مورد بررسی قرار گیرد یا کنار گذاشته شود.

بدون تامین مالی دولتی برای استادیوم پیشنهادی ۲ میلیارد پوندی، مدیران منچستریونایتد باید گزینه‌های دیگری مانند کاهش مقیاس طرح‌ها را ارزیابی کنند.

دیدگاه‌ها