کد خبر : 2060607 | 17 مرداد 1403 ساعت 23:24 | 31.7K بازدید | 47 دیدگاه

پنج ماه شگفت‌انگیز و حالا دومین مدال تاریخ زنان در المپیک؛

نعمت‌زاده: هیچکس از او مدال نمی‌خواست جز خودش!

مبینا نعمت‌زاده غیرمنتظره‌ترین مدال المپیک پاریس را برای کاروان ایران به دست آورد.

نعمت‌زاده: هیچکس از او مدال نمی‌خواست جز خودش!

به گزارش ''ورزش سه''، بیست و پنج اسفند ۱۴۰۲، شکست حریف ژاپنی و یک خبر غیرمنتظره، مبینا نعمت‌زاده 18 ساله سهمیه حضور در المپیک پاریس را دریافت کرد! با قطعی بودن حضور ناهید کیانی در پاریس، حالا این نخستین بار در تاریخ تکواندو ایران خواهد بود که دو دختر موفق به کسب سهمیه المپیک شده‌اند. این خبر خودش به اندازه کافی مسرت‌بخش است و با تصور اینکه مبینا فقط 18 سال دارد؛ امید به آینده را نیز در دل ورزش‌دوستان زنده می‌کند.

او تا همین جا با کسب سهمیه پاریس، کارش را کرده است؛ کسی از مبینا توقع مدال و روی سکو رفتن ندارد. اما آینده برای اوست، برای مبینا نعمت‌زاده، ملی‌پوش تکواندو زنان، متولد پایتخت، در یک خانواده‌ای که پزشک بودن موروثی بوده اما این دختر از قوانین خانوادگی سرپیچی کرده است. ۱۹ ساله، با قد ۱۷۰ سانتی‌متری و فقط ۴۹ کیلوگرم وزن! این یعنی رژیم، رژیم و باز هم رژیم، برای ماندن در وزنی که سهمیه المپیک دارد و البته شانس مدال!

2064898

کمی بیش از پنج ماه بعد، در تالار مسابقات رزمی در پاریس، حریف اول مبینا از لسوتو و برتری بی‌چون و چرای دختر ایرانی در دو راند پیاپی. حریف بعدی اما نایب قهرمان المپیک است؛ در کنار امیدی که حتما در دل وجود دارد؛ خودمان را منتظر شنیدن جمله «چیزی از ارزش‌های ملی‌پوش کشورمان کم نشد» می‌کنیم. شنیدن این جمله که «مبینا با ۱۹ سال سن راه درازی در پیش دارد»، اما سروز ایگلسیاز آدریانا هم در دو راند متوالی مغلوب مبینا نعمت‌زاده شد. تا همینجا شگفتی تکمیل شده است؛ حریف بعدی گربه سیاه اوست که در هانگژو مانع فینالیست شدنش شده بود، این‌بار همان نتیجه تکرار شد. حضور در شانس مجدد و مصاف با حریف عربستانی، سکانس پایانی حضور مبینا نعمت‌زاده در پاریس خواهد بود. دینا ابوطالب با کری‌خوانی به میدان آمد اما در همان راند اول ضربه مهلکی از مبینا دریافت کرد، راند دوم هم راند ملی‌پوش ما و البته هنرنمایی مهروز ساعی بود. جایی که او با اطمینان از برخورد پای مبینا با صورت ورزشکار عربستانی از کارت استفاده کرد و داور هم رای را به سود ما اعلام کرد تا مبینا نعمت‌زاده، بدون هیچ حرف و حدیثی سومین حریفش را هم شکست دهد و دومین مدال تاریخ ورزش زنان ایران را در مسابقات المپیک کسب کند.

2064899

دیدگاه‌ها