کد خبر : 2060604 | 18 مرداد 1403 ساعت 07:40 | 25.1K بازدید | 35 دیدگاه

خوزستان دیگر فقط مهد فوتبال ایران نیست!

با فینالیست شدن دو کشتی‌گیر خوزستانی، حالا مردم این استان خوشحالی زیادی را تجربه کردند.

خوزستان دیگر فقط مهد فوتبال ایران نیست!

به گزارش "ورزش سه"، دوازدهمین روز از المپیک در حالی به پایان رسید که پس از ناکامی‌های متعدد نماینده‌های ایران در رشته‌های مختلف، دو کشتی‎‌گیر خوزستانی در فاصله چند دقیقه‌ فینالیست شدند.

سعید اسماعیلی در دیدار نیمه‌نهایی وزن 67 کیلوگرم مقابل نماینده ارمنستان که دارنده مدال برنز بود، با نتیجه 7 بر 0 پیروز شد. او که یک کشتی‌گیر جسور و تهاجمی است، نوید تولد ستاره بزرگی را می‌دهد که مهارت بالایی برای دشت طلا دارد. اسماعیلی که در مسابقات قهرمانی آسیا بیشکک 2024 مدال طلا را به گردن آویخت، به رقیب جدی محمدرضا گرایی برای حضور در المپیک تبدیل شد و نهایتا توانست مجوز اعزام به پاریس را دریافت کند. فرنگی‌کار دزفولی به تازگی 21 ساله شده و حالا در پاریس رویای بزرگی را دنبال می‌کند.

دومین کشتی‌گیر خوزستانی که اهل ایذه است و با فاصله چند دقیقه‌ای از هم‌استانی‌اش فینالیست شد، علیرضا مهمدی بود در وزن 87 کیلوگرم، قهرمان جهان و المپیک را از اوکراین کنار زد. او که در 20 سالگی مدال طلای مسابقات قهرمانی جوانان جهان را به گردن آویخت، در 21 سالگی نیز در وزن 82 کیلوگرم موفق به کسب مدال برنز در رقابت‌های قهرمانی آسیا شد و پس از کسب مدال نقره در مسابقات جهانی صربستان، حالا در بزرگ‌ترین آوردگاه بزرگ ورزشی مدال نقره خود را قطعی کرده است.

در پسِ ذهن ورزش‌دوستان همیشه خوزستان مهد فوتبال کشور بوده که جوانان فوتبال‌دوست و مستعدی را به جامعه فوتبال معرفی کرده، اما حالا دو فرنگی‌کار شایسته خوزستانی با دوبنده تیم ملی ایران یادآوری کردند که خوزستان مهد کشتی فرنگی ایران نیز است و آن‌ها می‌خواهند بخشی از تاریخ پر بار کشتی فرنگی در خوزستان باشند.

سرنوشت مهم‌ترین تورنمنت زندگی دو جوان خوزستانی حالا دلخوشی جدیدی را پیش روی خوزستانی‌‎ها قرار داده؛ آن‌ها پس از یک فصل سخت که سه نماینده این استان در لیگ برتر روزهای تلخی را پشت سر گذاشتند، به جای جنگ تیم‌های فوتبال‌شان برای بقا، قرار است نبرد دو نماینده فرنگی‌کار را بر سر طلای المپیک ببینند.

دیدگاه‌ها