کد خبر : 2060593 | 17 مرداد 1403 ساعت 22:08 | 73.9K بازدید | 266 دیدگاه

دومین برنز تاریخ ورزش زنان در المپیک

مدال تاریخی مبینا: حیف که طلا نشد!

مبینا نعمت‌زاده با شكست رقيب عربستانى نام خود را در تاريخ ورزش ايران ثبت كرد.

مدال تاریخی مبینا: حیف که طلا نشد!

به گزارش "ورزش سه"، اولین نماینده تکواندو ایران چراغ مدال آوری این رشته در بازی‌های المپیک پاریس را روشن کرد و به مدال برنز رسید.

مبینا نعمت‌زاده که اولین المپیک خود را تجربه می‌کند، در دیدار رده‌بندی برابر دنیا ابوطالب از عربستان قرار گرفت و با نتیجه دو بر صفر این حریف را شکست داد.

تکواندوکار وزن -۴۹ کیلوگرم تیم ملی ايران در مرحله رده بندى المپیک پاریس ۲۰۲۴ موفق شد در جدال مقابل دنیا ابوطالب از عربستان با نتیجه دو بر صفر به برترى برسد و دومین مدال برنز کاروان المپیک ایران را به دست آورد.

2064862

مبینا نعمت‌زاده که در جدال مقابل حریف عربستانی عملکرد بسیار ویژه‌ای از خود به اجرا گذاشته بود موفق شد در راند اول با نتیجه سه بر صفر به برتری برسد و در راند دوم اگرچه از دنیا ابوطالب عقب افتاده بود اما موفق شد با عملکرد بی‌نظیر امتیاز از دست دادن را جبران کند و با نتیجه ۴ بر ۲ در ست دوم به برتری برسد.

بدین ترتیب کاروان المپیک ایران پس از امین میرزازاده موفق شد دومین مدال برنز کاروان المپیکی ایران را به دست آورد.

مبینا نعمت‌زاده با مدالی که امشب کسب کرد پس از کیمیا علیزاده که در المپیک ریو ۲۰۱۶ موفق به کسب مدال شده بود، تبدیل به دومین زن تاریخ ورزش ایران شد که موفق شده است در بزرگترین آوردگاه ورزشی جهان به مدال برسد.

2064735

پیش از این هادی ساعی در المپیک ۲۰۰۰ سیدنی و یوسف کرمی در المپیک ۲۰۰۴ اتن نیز موفق به کسب مدال برنز شده بودند و اکنون با تاریخ‌سازی امشب مبینا نعمت‌زاده تعداد مدال‌های المپیکی ایران در رشته تکواندو به ۷ می‌رسد. ۲ طلا، ۱ نقره و ۴ برنز بسیار که با تلاش ورزشکاران ایران در تاریخ بلند و بالای المپیک به ثبت رسیده است.

دیدگاه‌ها