کد خبر : 2060578 | 17 مرداد 1403 ساعت 20:37 | 129K بازدید | 101 دیدگاه

پدیده کشتی ایران از قعر شکست تا فینال رویایی

رولرکاستر سعید اسماعیلی : مردیم و زنده شدیم!

سعید اسماعیلی، پدیده جوان کشتی ایران، با ارائه یک نمایش فوق‌العاده‌ دیگر تبدیل به دومین فینالیست تیم کشتی فرنگی شد.

رولرکاستر سعید اسماعیلی : مردیم و زنده شدیم!

به گزارش "ورزش سه"، دقایقی پیش اسماعیلی با پیروزی ۱۰-۴ مقابل اسلاویک گالستیان، حریف بلندقامت ارمنستانی و در شرایطی که در ابتدای کشتی به دلیل عجله در اجرای فنون شانه‌اش به تشک چسبیده بود، به شکل معجزه‌آسایی به فینال صعود کرد و به نظر می‌رسد بخت اول مدال طلا در این وزن باشد.

ویدئو: 349365

این کشتی با حملات برق‌آسای اسماعیلی آغاز شد و در شرایطی که او با اجرای یک سالتو بارانداز ۴-۰ از حریف خود پیش افتاده بود، فن دیگری را در گوشه تشک روی گالستیان اجرا کرد که کشتی‌گیر ارمنی در آستانه ضربه فنی شدن، خود را از مخمصه نجات داد، اما اسماعیلی که اصرار به تمام کردن کشتی داشت، این‌بار این کشتی‌گیر ارمنی را از بیرون تشک به داخل کشید و یک بارانداز دیگر روی او اجرا کرد که این‌بار گالستیان با استفاده از دست و پای بلندش مانع از اجرای فن شده و با یک چرخش عجیب گردن اسماعیلی را در اختیار گرفته و با فشار شدید پشت او را به تشک چسباند.

2064820

در این لحظه و در شرایطی که همه از شکست غیرمترقبه اسماعیلی شوکه شده بودند، کادرفنی ایران با گرفتن یک چلنج رای را به سود اسماعیلی برگرداند و داوران پس از چند بار بازبینی صحنه روی این مسئله که گالستیان قبل از اجرای فنی که منجر به ضربه اسماعیلی شده، از بیرون تشک به داخل برگشته، نتیجه کشتی را ۷-۰ به سود کشتی‌گیر ایرانی اعلام کردند.

لحظاتی بعد کشتی آغاز شد و در شرایطی که اسماعیلی قصد داشت دوباره به حریف یورش برده و با تک امتیاز کار را تمام کند، باز هم اسیر فن کمر گالستیان شد و می‌رفت که دوباره در موقعیت قبلی پشتش با تشک آشنا شود اما این‌بار او توانست از چنگ کشتی‌گیر ارمنستانی بیرون بیاید و وقت اول کشتی به این شکل به پایان برسد.

2064822

اسماعیلی در وقت دوم کشتی با صحبتی که حسن رنگرز و مربی شخصی‌اش، مجید رمضانی، با او انجام دادند، به لاک دفاعی رفت و کشتی را تا پایان اداره کرد تا در نهایت با نتیجه ۱۰-۴ فاتح این رقابت بسیار حساس بشود و دومین فینالیست در این رقابت‌ها لقب بگیرد.

او که با شکست دادن محمدرضا گرایی به المپیک صعود کرده بود، جوان‌ترین عضو تیم ملی کشتی فرنگی ایران است و سطح نمایش و علاقه او به حمله و جسارتش در رقابت همه را یاد جوانی‌های حسن یزدانی می‌اندازد.

این کشتی به قدری حساس، پر تب و تاب و دراماتیک بود که به نظر می‌رسد مربیان تیم فرنگی و خود این کشتی‌گیر احتیاج به یک ریکاوری فوری داشته باشند؛ اسماعیلی فردا شب در دیدار پایانی با پرویز نصیب‌اف نایب قهرمان المپیک از اوکراین مبارزه می‌کند.

دیدگاه‌ها