کد خبر : 2060576 | 17 مرداد 1403 ساعت 20:02 | 44.7K بازدید | 75 دیدگاه

پایان رویاپردازی شاگردان اسپرا؛

لهستان ٣-٢ آمریکا:شماره یک اینجاست در فینال پاریس

تیم ملی والیبال لهستان با شکست آمریکا راهی فینال المپیک شد.

لهستان ٣-٢ آمریکا:شماره یک اینجاست در فینال پاریس

به گزارش "ورزش سه"، در چارچوب مسابقات والیبال المپیک پاریس در بخش مردان و در اولین بازی از مرحله نیمه‌نهایی، شاگردان نیکولا گربیچ در تیم ملی والیبال لهستان در حالی که با نتیجه دو بر یک و در ست چهارم نیز چند امتیاز عقب بودند، ناباورانه به بازی برگشتند و توانستند با نتیجه سه بر دو از سد آمریکا بگذرند و راهی فینال المپیک پاریس شوند.

در این دیدار و ست اول، لهستانی‌ها بازی را خوب آغاز کردند و پاسور تیم لهستان به خوبی پاس‌ها را تقسیم می‌کرد و مهاجمان این تیم توپ‌ها را تبدیل به امتیاز می‌کردند و باعث اختلاف چند امتیازی این تیم با آمریکا شدند. اما آمریکایی‌ها با استفاده از سرویس‌های خوب نتیجه را به تساوی در عدد سیزده کشاندند. پس از تساوی شدن بازی، لهستانی‌ها دوباره با درخشش لئون، فورنال و کورک و توپ‌گیری‌های عالی زاتورسکی چند امتیاز پیش افتادند و در ادامه آمریکایی‌ها هر چقدر تلاش کردند نتوانستند به امتیازات لهستان برسند و این ست با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به سود لهستانی‌ها شد.

در ست دوم، میکا کریستینسون پاسور آمریکا با بردن بازی به سمت سرعت سعی کرد تا روند بازی را تغییر دهد و در این امر نیز موفق بود و آمریکا چندین امتیاز نیز پیش افتاد. اما لهستانی‌های با تجربه و میدان دیده چند امتیاز اختلاف را در امتیاز ۲۲ جبران کردند و بازی مساوی شد. آمریکایی‌ها که نمی‌خواستند این ست را از دست بدهند سرانجام از یک اشتباه لهستانی‌ها نهایت استفاده را بردند و برنده ست دوم با نتیجه ۲۷ بر ۲۵ شدند.

2064812

در ست سوم که آمریکایی‌ها از پیروزی در ست دوم روحیه گرفته بودند کاملاً به بازی تسلط پیدا کردند به گونه‌ای که فرصت عرض‌اندام به لهستانی‌ها را ندادند و بدترین ست چند سال اخیر را به لهستانی‌ها تحمیل کردند. آمریکا با سرویس‌های دیدنی و آبشارهای تمام‌کننده این ست را با نتیجه ۲۵ بر ۱۳ از آن خود کردند.

در ست چهارم، آمریکایی‌ها باز هم با سرویس‌های عالی بازیکنان با تجربه خود از جمله متیو اندرسون، دریافت اول لهستانی‌ها را مختل کردند و توانستند خیلی زود چند امتیاز پیش بیفتند. در حالی که لهستان از هم پاشیده به نظر می‌رسید، از دست کم گرفتن آمریکایی‌ها نهایت استفاده را بردند و به بازی برگشتند و حتی یک امتیاز نیز پیش افتادند. در اینجا بود که جان اسپرا با یک وقت استراحت ورق را برگرداند و به لطف سرویس‌های خوب مکسول هولت نتیجه را ۲۰ بر ۱۸ به سود آمریکا کرد. این بار نوبت به گربیچ سرمربی لهستان بود که وقت استراحت بگیرد و ورق را برگرداند. ویلفردو لئون الماس سیاه لهستانی با یک امتیاز سرویس دیدنی همه چیز را به سود لهستان کرد تا در عین ناباوری همگان کار به ست پنجم کشیده شود. نتیجه این ست ۲۵ بر ۲۳ به سود لهستان شد.

2064813

در ست پنجم، این بار نوبت لهستانی‌ها بود که از پیروزی ناباورانه در ست چهارم روحیه بگیرند و با سرویس‌های خوب تا امتیاز هشت پیش بیفتند و دو تیم زمین‌های خود را تغییر دهند. پس از تغییر زمین، مکسول هولت با یک سرویس دیدنی نتیجه را ۱۱ بر ۱۰ کرد تا نیکولا گربیچ برای لهستان وقت استراحت بگیرد. پس از این وقت استراحت، لهستانی‌ها جان تازه‌ای گرفتند و دوباره اختلاف را بیشتر کردند تا هر چقدر هم آمریکایی‌ها در آخر بازی امتیاز گرفتند نتوانند به امتیازات لهستان برسند و این شاگردان گربیچ باشند که پیروز این ست و کل مسابقه شوند.

در این مسابقه، متیو اندرسون قطر پاسور و آرون راسل دریافت‌کننده قدرتی تیم ملی والیبال آمریکا به ترتیب بیست‌وچهار و بیست امتیاز به دست آوردند و در تیم لهستان نیز ویلفردو لئون الماس سیاه این کشور بیست و پنج امتیاز کسب کرد.

لهستانی‌ها با این پیروزی پس از چهل‌وهشت سال راهی فینال المپیک شدند تا شبی تاریخی را برای مردم لهستان رقم بزنند. آنها در فینال باید به مصاف برنده دیدار ایتالیا و فرانسه بروند.

2064814

دیدگاه‌ها