کد خبر : 2060566 | 18 مرداد 1403 ساعت 06:00 | 4K بازدید | 25 دیدگاه

با یک اشتباه قهرمان لیگ عوض می‌شود

تاج به داوران شاخص: اعتماد را برگردانید!

مهدی تاج مبارزه با فساد را عاملی برای بازگشت اعتبار جامعه داوری دانست!

تاج به داوران شاخص: اعتماد را برگردانید!

به گزارش ورزش سه، مهدی تاج و داوران لیگ برتر امروز جلسه‌ای برگزار کردند و صحبت‌هایی در موضوعات مختلف با یکدیگر داشتند که مهدی تاج در پاسخ به درخواست‌ بنیادی‌فر برای بازگشت اعتماد به داوران فوتبال صحبت‌هایی انجام داد.

مهدی تاج در پاسخ به سوالاتی که داوران در این جلسه مطرح کردند گفت: “مبارزه با فساد را همه قبول داریم و داوران هم استثنا نیستند. هر کسی در هر زمینه‌ای فساد کند باید جریمه شود. من از کسانی که وارد این ماجرا شدند تشکر می‌کنم. در صحبت شما هم بود که حیثیت از دست رفته باید برگردد.”

تاج همچنین به موضوع دستمزدها اشاره کرد و گفت: “اگر دستمزدی کم است، این دلیل بر این نیست که فسادی انجام شود. دستمزد باید مشخص شود و شما متقاضی آن هستید. من اعتقاد راسخ دارم که جامعه داوری متدین و درست هستند. ما شروع کردیم به برخورد و هم آنها را اخراج کردیم و هم برای آنها جایگزین انتخاب کردیم و این مسیر را ادامه خواهیم داد.”

مهدی تاج نسبت به هم‌خوانی نداشتن دستمزد بازیکنان و داوران اشاره کرد و گفت: “بازیکنان شرایط خاصی دارند و این موضوع در همه جای دنیا به همین شکل است. ما به دنبال این هستیم که افزایش مناسبی در دستمزدها انجام دهیم، هرچند منابع ما در فدراسیون محدود است. با این شرایط، تعداد متقاضیان داوری زیاد است و این نشان می‌دهد که شما عشق دارید به این کار. نمی‌توان پذیرفت که اشتباهات داوری به دلیل پرداختی به داورها باشد، زیرا اگر این مسئله را بپذیریم، هر اشتباهی قابل توجیه خواهد بود و قهرمان لیگ ما تغییر می‌کند.”

تاج در ادامه به اهمیت فناوری VAR اشاره کرد و افزود: “یکی از تقصیرات اصلی بر دوش ما است که نتوانستیم VAR را اضافه کنیم. البته برخی از کشورهای آسیا هنوز VAR ندارند، اما ما کشور اول آسیا هستیم و در تلاش هستیم که در آغاز لیگ VAR را داشته باشیم. امیدوارم دولت و سیستم هم در این مسیر به ما کمک کنند. حرف شما درست است و اگر VAR باشد، بسیاری از این اتفاقات رقم نمی‌خورد.”

دیدگاه‌ها