کد خبر : 2060547 | 18 مرداد 1403 ساعت 01:23 | 201.4K بازدید | 105 دیدگاه

من مبینا فقط نوزده سال دارم!

مبینا نعمت‌زاده با کسب مدال برنز المپیک پاریس ۲۰۲۴ نامش را در تاریخ تکواندوی ایران جاودانه کرد و از حالا امید کسب طلا در لس انجلس را در دل مردم زنده کرد.

من مبینا فقط نوزده سال دارم!

به گزارش "ورزش سه"، زمانی که متولد شد رشته تکواندو در بین کاروان المپیکی ایران به یک ورزش مدال آور تبدیل شده بود و یک طلا و یک برنز هادی ساعی در کنار تنها برنز یوسف کرمی سه دستاورد بزرگ برای این رشته المپیکی محسوب می‌شد. 
خانواده نعمت‌زاده که پیش از آن هم یک خانواده ورزشی نشان داده بود، با تولد مبینا در سال ۱۳۸۴ خودشان را برای پرورش و تربیت یک ورزشکار دیگر آماده کرده بودند. 
نعمت‌زاده از 6 سالگی تکواندو را آغاز کرد و عضو تیم نونهالان تهران شد و یک سال بعد در مسابقات کشوری در حالی‌که همه حریفانش ا او بزرگتر بودند، قهرمان شد تا مشخص شود یک استعداد تازه در رشته تکواندو بروز و ظهور پیدا کرده. او هنوز 10 سال داشت که به تیم ملی دعوت شد تا در جهان صاحب یک رکورد جالب شود. ورزشکاری که در 10 سالگی ملی‌پوش شده!

2065006

استعداد درونی و درخشش ادامه‌دار مبینا نعمت‌زاده در بخش نوجوانان و جوانان به قدری بود که او زودتر از هم سن و سالانش در عرصه ورزش قد کشید و بزرگ شد. با این حال او هنوز هم در عرصه نوجوانان فعالیت دارد و همین سال ۲۰۲۲ بود که در رقابت‌های آسیایی ویتنام و در رقابت‌های جهانی بلغارستان طلایه‌دار شد. 
حضور در هانگژو آن هم در سن ۱۸ سالگی، به ورزش دوستان ایرانی نشان می‌داد که قرار است شاهد درخشش یک ستاره خوش آتیه دیگر در جهان ورزش تکواندو باشیم تا پس از کیمیا علیزاده و ناهید کیانی، یک نام دیگر را هم در بین بانوان تکواندوکار ایرانی به حافظه خود بسپاریم. 

2065007

او برای حضور در المپیک پاریس با توجه به رقیبان سرسختی که در مسابقات جایزه بزرگ داشت، برای کسب سهمیه تا شروع مسابقات چین صبر کرد تا خیلی زود در ۱۹ سالگی اولین المپیک زندگی‌اش را تجربه کند. در دور نخست مقابل نماینده لسوتو که در قاره آفریقا مدال‌های رنگارنگ زیادی را کسب کرده بود، عملکرد بی‌نظیر داشت اما خودش هم از حساسیت بالای مراحل یک‎چهارم نهایی و نیمه‎نهایی آگاه بود. 
مبینا نعمت‌زاده در دومین تقابل المپیکی خود برابر رقیب اسپانیایی سرسختش قرار گرفته بود که پیش از آن هم در جریان مسابقات جایزه بزرگ رم و پاریس، دو مرتبه مبینا را شکست داده بود و یک‌چهارم نهایی مسابقات المپیک پاریس بهترین زمان برای انتقام گرفتن بود! 

او با فراموش کردن دو شکست قبلی به گونه‌ای در سالن حاضر شده بود که بسیاری از مردم وقتی متوجه سن و سالش شدند، ابروهایشان از میزان تعجب برانگیخته شده بود. مبینا ۱۹ سال سن دارد اما لحظه به لحظه این جدال سخت و نفس‌گیر را به مانند یک المپین با تجربه مدیریت کرد و در بهترین زمان ممکن انتقام خودش را از رنک ۲ جهان گرفت. 

2065008

نعمت‌زاده پله پله به مسیر نگاه می‌کرد و می‌دانست ۸۰ میلیون ضربان به امید پیروزی دختر ایران برابر نماینده چین می‌تپد و خودش هم برای این روی شیاپ‌جانگ قدم برمی‌داشت که بتواند انتقام نیمه‌نهایی بازی‌های آسیایی هانگژورا از او بگیرد اما به هر ترتیب نشد! 
او در نبرد با نماینده عربستان وضعیت کاملاً متفاوتی داشت. اگرچه طلایی شدن یوسف کرمی و هادی ساعی را ندیده بود اما در شب‌های اخیر ‌می‌دانست که می‌تواند در کنار بزرگترین ورزشکاران ایرانی این رشته قرار بگیرد. مبینا برابر دنیا ابوطالب نمایش چشمگیر به اجرا گذاشت و موفق شد با مدال برنزه‌ش لبخند مردم ایران را روی صورتشان ببیند. 
او ۱۹ سال دارد و اکنون کاری را انجام داده که پیش از این تکواندوکاران زیادی در تاریخ ایران جز سرآمدان این رشته انجام نداده بودند ولی المپیک پاریس همان لحظه بزنگاهی است که می‌تواند به مردم ایران امید دهد تا ۴ سال بعد، در دل المپیک لس‌انجلس ۲۰۲۸، این بار برای مدال طلای مبینا از جا برخیزند و او را تشویق کنند.

دیدگاه‌ها