کد خبر : 2060517 | 17 مرداد 1403 ساعت 15:47 | 9.2K بازدید | 16 دیدگاه

سقف و لیگ‌ حرفه‌ای متضاد یکدیگرند؛

بصیرت: سپاهان به زمان نیاز دارد

پیشکسوت باشگاه سپاهان معتقد است حضور بازیکنان محروم می‌توانست روند بازی برابر شباب الاهلی را عوض کند.

بصیرت: سپاهان به زمان نیاز دارد

به گزارش "ورزش ‌سه"، مجید بصیرت پیشکسوت باشگاه سپاهان با اشاره به شکست سپاهان برابر شباب الاهلی امارات در پلی‌آف لیگ نخبگان که در زمین نامساعد نقش‌جهان رقم خورد، اظهار کرد: گفته بودم این بازی می‌تواند سکوی پرتاب یا مشکل‌ساز شود. علاوه بر زمین بی‌کیفیت مسابقه، بازیکنانی که جذب شده بودند نتوانستند شرایط آرمانی سپاهان را حفظ کنند و با ناهماهنگی‌ها در دفاع باعث شد این شکست سنگین را متحمل شوند.

او که که با ایسنا صحبت کرده با بیان اینکه وقتی که برابر دروازه‌بان، چهار دفاع وسط تغییر می‌کند، باید حداقل چهار بازی رسمی انجام دهند که بتوانند یکدیگر را درک کنند، ادامه داد: پاسی به پیام نیازمند دادند که نباید توپ را کنترل می‌کرد. چراکه با زمین بی‌کیفیت این مشکلات به‌ وجود آمد. 

این کارشناس فوتبال افزود: سپاهان حدود دو هفته از تیم‌های دیگر عقب است، چرا که تیم های دیگر بازی‌های تدارکاتی انجام می‌دهند، اما سپاهان بازی رسمی خود را آغاز کرد و همین مسئله باعث به وجود آمدن مشکل و ناهماهنگی بین خطوط شد.

بصیرت با اشاره به اینکه نبود بازیکنان محروم از این بازی در نتیجه بازی بسیار تاثیر گذار بود، تصریح کرد: اگر بازیکنان محروم در بازی حضور داشتند، شاید دفاع ما می‌توانست هماهنگی بهتری را داشته باشند. در خط هافبک و خط جلو ناهماهنگی را مشاهده می‌کردیم. حتی خطری در هجده قدمی الاهلی ایجاد نشد. تیم سپاهان در بازی‌های قبل خود شرایط رو به جلو بهتر داشت چرا که حضور شهریار مغانلو، دفاع چپ و راست رامین رضاییان و میلاد زکی‌پور تاثیرگذار بود.

او با بیان اینکه وقتی ۸۰ درصد بازیکنان اصلی یک مربی تغییر می‌کند، قطعا زمان نیاز دارد که تیم را با یکدیگر هماهنگ کند، گفت: اگر در لیگ به این صورت شروع کند با مشکلات بسیاری روبرو خواهد شد. 

بصیرت با تاکید بر اینکه هنگامی که وقتی سقف می‌گذارند و بعد سپاهان در لیگ نخبگان آسیا و در لیگ حرفه‌ای حضور پیدا می کند قطعا این سقف و لیگ متضاد است، اظهارکرد: تیم شباب الاهلی بازیکنی مانند، سردار را به تیم اضافه کرد و او ۲۰ دقیقه بازی انجام داد. هزینه سردار برابر کل تیم سپاهان است. وقتی در ایران سقف می‌گذارید باید تیم‌های دیگر را لیگ آماتور عنوان کنید.

او در پایان خاطرنشان کرد: مجوز حرفه‌ای یعنی هر بازیکنی که بخواهد بتواند برای تیم بگیرد و درآمد زایی داشته باشد. سپاهان درآمد و پخش تلویزیونی ندارد که بتواند بازیکنی مانند سردار آزمون را برای تیم جذب کند و آبروی باشگاه ایران را حفظ کند. باید لیگ حرفه‌ای را از باشگاه‌های ایران برداریم یا اگر آن را حرفه‌ای نام برده‌ایم این سقف را برداریم.

دیدگاه‌ها