کد خبر : 2060480 | 17 مرداد 1403 ساعت 13:34 | 92.5K بازدید | 30 دیدگاه

محمدهادى ساروى، سردار ايرانى المپيك

ساروى با طلاى المپيك جاودانه خواهد شد

يكى از محجوب‌ترين، بااخلاق‌ترين و فنى‌ترين ورزشكاران كشورمان با راهيابى به فينال المپيك ٢٠٢٤ ثابت كرد سردار كاروان ورزش ايران به شمار مى‌رود.

ساروى با طلاى المپيك جاودانه خواهد شد

به گزارش "ورزش سه"، محمدهادى ساروى ٢٦ ساله، شاگرد خلف قاسم رضايى قهرمان طلايى المپيك ٢٠١٢ لندن به شمار مى‌رود آنهم با طلاى قهرمانى جهان و برنز المپيك ٢٠٢٠ توكيو در كنار دو برنز جهان، طلاى بازيهاى آسيايى و دو طلاى قهرمانى آسيا كه در صورت كسب طلاى بازي‌هاى المپيك ٢٠٢٤ پاريس جاودانه خواهد شد و تبديل به تنها فرنگى‌كار ايرانى تاريخ كه هر چهار طلاى المپيك، جهان، بازي‌هاى آسيايى و قهرمانى آسيا را در كارنامه دارد.

در كشتى فرنگى تنها ژنرال هفت ستاره‌اى چون حميد سوريان و دو شيرازى عنوان دار يعنى اميد نوروزى در كنار محمدرضا گرايى هستند كه توانسته‌اند هم طلاى المپيك و هم طلاى قهرمانى جهان را مال خود كنند.

2064602

در اين بين اميد نوروزى تنها كشتى گير فرنگى كار ايران به شمار مى‌رود كه طلاى المپيك، جهان و بازي‌هاى آسيايى را به گردن آويخته در حالي كه حميد سوريان و محمدرضا گرايى طلاى بازي‌هاى آسيايى را در كارنامه ندارند.

محمدهادى ساروى فينال المپيك ٢٠٢٤ پاريس را براى كسب مدال طلا بايد مقابل آرتور الكسانيان ارمنستانى با ١٠ مدال المپيك و جهان برگزار كند.

الكسانيان ٣٢ ساله كه شش سال از سردار كشتى فرنگى ايران در پاريس بزرگتر است، تا كنون دو بار در المپيك‌هاى ٢٠١٢ لندن و ٢٠٢٠ توكيو شكست خورده تا به برنز و نقره بسنده كند و سه فينال قهرمانى جهان را هم واگذار كرده تا ثابت شود شكست‌ناپذير نيست.

2064605

قهرمان المپيك ٢٠١٦ ريو در سالهاى اخير فينال المپيك ٢٠٢٠ توكيو و فينال قهرمانى ٢٠٢٣ جهان را واگذار كرده تا در آخرين المپيك و آخرين قهرمانى جهان نقره‌اى شود و اين موضوع نشان مى‌دهد محمدهادى ساروى از لحاظ روحى مى‌تواند بر حريف ١٠ مدالى خود فائق آيد.

ساروى پسر آملى و مازندرانى كشتى فرنگى ايران مدال طلاى قهرمانى جهان خود را در سال ٢٠٢١ در شهر اسلو كسب كرد و در قهرمانى جهان ٢٠٢٢، ٢٠٢٣ و المپيك ٢٠٢٠ توكيو برنزى شده است.

✍🏻 پوريا تابان

دیدگاه‌ها