کد خبر : 2060447 | 17 مرداد 1403 ساعت 12:07 | 59.2K بازدید | 32 دیدگاه

یازده ساله اما بدون مدال

یک بچه در المپیک، انتقاد فلپس!

ژنگ هائوهائو جوان‌ترین شرکت‌کننده زن در تاریخ المپیک است. این دختر چینی از سن یازده سالگی شروع به رقابت در اسکیت‌بورد کرده و در پاریس نیز حاضر بود.

یک بچه در المپیک، انتقاد فلپس!

به گزارش "ورزش سه"، از دیروز ژنگ هائوهائو با یازده سال سن، جوان‌ترین شرکت‌کننده در تاریخ المپیک است. این دختر چینی در مسابقات اسکیت‌بورد در میدان کنکورد پاریس از بین 22 نفر شروع کننده، هجدهم شد.

هائوهائو پس از مسابقه گفت: «من با بهترین‌ها رقابت کردم و از حضور در جمع این خانواده بزرگ اسکیت بورد از آن لذت بردم.» او چهار روز دیگر دوازده ساله می‌شود.

ژنگ هائوهائو در سن خود رکورد المپیک را در اختیار ندارد. دیمیتریوس لوندراس یونانی با 10 سال و 218 روز به عنوان جوانترین شرکت کننده المپیک در فهرست ثبت شده است. او در بازی‌های المپیک 1896 آتن در رشته ژیمناستیک شرکت کرد.

2064535

شروع هائوهائو در سن کم به طور انتقادی نگریسته می‌شود. به عنوان مثال، مایکل فلپس، قهرمان و اسطوره شنای المپیک که خود نیز در یازده سالگی شنا را شروع کرد، در این رابطه گفت: «من هنوز مثل یک کودک بودم و با مردان می‌جنگیدم. علاوه بر این، سفرها، افزایش توجه عمومی و چیزهای غیرمنتظره زیادی برای من به وجود آمد.»

به هر حال ، تریبون در ورزش روند اسکیت بورد منحصراً توسط نوجوانان اشغال شده بود. آریسا ترو استرالیایی و کوکونا هیراکی دارنده مدال نقره از ژاپن 14 ساله بودند. اسکای براون 16 ساله از بریتانیا هم مقام سوم را به خود اختصاص داد.

شرکت‌کننده آلمانی لیلی استوفاسیوس، که فینال را با 74.40 امتیاز در مرحله مقدماتی از دست داد، در سن 17 سالگی تقریباً یک ورزشکار باتجربه بود: این دومین بازی المپیک او بود.

دیدگاه‌ها