کد خبر : 2060440 | 17 مرداد 1403 ساعت 11:41 | 38K بازدید | 10 دیدگاه

در چین اتفاق افتاد:

دستگیری سریع فحاش اینستاگرامی به ورزشکاران!

در چین یک زن 29 ساله که از طریق شبکه‌های اجتماعی به قهرمان تنیس روی میز زنان المپیک تهمت و افترا زده بود، دستگیر شد.

دستگیری سریع فحاش اینستاگرامی به ورزشکاران!

به گزارش "ورزش سه"، چین شروع به سرکوب "هواداران مخرب" در دنیای ورزش کرده است، از جمله دستگیری یک کاربر اینترنتی که به چن منگ (30 ساله)، برنده تنیس روی میز انفرادی زنان در پاریس 2024 تهمت زده است. 50 هزار پست توهین به او نیز پاک شده است.

طبقه گزارش دیلی هنگ کنگ، شعبه داکسینگ اداره امنیت عمومی پکن اعلام کرد که هه مو، زن 29 ساله، را از طریق حساب رسمی‌اش در Weibo (نسخه چینی X) بازداشت کرده است.

مقامات پس از دریافت گزارش‌هایی مبنی بر انتشار شایعات بدخواهانه در مورد چن منگ و مربی او پس از فینال انفرادی تنیس روی میز زنان، تحقیقاتی را آغاز کردند.

در فینال چن منگ، شماره 4 جهان، سون ینگشارا با نتیجه 4 بر 2 شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

چنگدو دیلی گزارش داد که فرد دستگیر شده که بازداشت شده است، به نظر می‌رسد در حساب کاربری Weibo به چن منگ و مربی‌اش مارین توهین جنسی کرده است. ادعا شده است که او از طرفداران سون ینگشا است که به چن منگ باخت.

به طور جداگانه، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی چینی Sina Weibo و Douyin (تیک تاک چین) اعلام کردند که بیش از 800 حساب کاربری را که محتوای منفی منتشر می‌کردند و به درگیری مربوط به مسابقه تنیس روی میز در روز بعد از فینال دامن می‌زدند، سرکوب کردند و بیش از 50000 پست نامناسب را حذف کردند. روزنامه دولتی انگلیسی زبان گلوبال تایمز هم این را گزارش داده است.

2064521

چن منگ به خاطر هواداران سان یینگشا حتی در فینال کار سختی داشت. جمعیت که اکثر آنها از طرفداران سان ینگشا بودند، وقتی چن منگ امتیاز می‌گرفت او را هو کرده و حتی فحش می‌دادند.

به گزارش گلوبال تایمز، شکل‌گیری فرهنگ هواداری افراطی ورزشکاران در چین به المپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل برمی‌گردد.

در آن زمان که تیم تنیس روی میز چین چهار مدال طلا و دو مدال نقره کسب کرد، هواداران هیجان زده برای استقبال از این تیم به فرودگاه هجوم آوردند و بعداً گروه هواداری قوی در ورزش‌هایی مانند والیبال، شیرجه و شنا بانوان شکل گرفت.

با این حال، با گذشت زمان، فرهنگ طرفداری تهاجمی‌تر شد و به نقطه‌ای رسید که معایب بیشتر از مزایا بود.

دیدگاه‌ها