کد خبر : 2060384 | 17 مرداد 1403 ساعت 01:10 | 182.2K بازدید | 133 دیدگاه

لحظات فوق احساسی مرد 42 ساله

اسطوره کوبایی اشک پاریس را درآورد!

او حالا با کسب پنجمین طلای المپیک به مهم‌ترین ستاره کشتی تاریخ تبدیل شده است: میخایین لوپز.

اسطوره کوبایی اشک پاریس را درآورد!

به گزارش "ورزش سه"، کشتی 130 کیلوگرم فرنگی در المپیک، همه نگاه‌ها به اسطوره کوبایی است. اولین طلای برای او در 26 سالگی و المپیک بیجینگ رقم خورد و تازه آغازی بود برای ال نینوی کشتی جهان. المپیک 2012 لندن، 2016 ریو و 2020 توکیو، قهرمان دیگری غیر از لوپز نداشت. او کاری کرد که یاسمانی آکوستا، ستاره کشتی فرنگی کوبا ملیتش را تغییر دهد و به شیلی برود و چه سرنوشت جالبی که فینال المپیک 2024 بین این دو ستاره برگزار شد.

برتری شش بر صفر میخایین لوپز برابر هموطنش در بازی فینال، یک بار دیگر به همه طرفداران کشتی ثابت کرد که او با شایستگی فنی و نه فقط با اتکا تاریخ درخشان، توانسته بود به المپیک برسد. جالب اینکه او حتی برابر میرزازاده و شریعتی هم نتوانسته بود به چنین برد قاطعی برسد اما در مقابل هموطنش نبرد یک طرفه و ساده را پشت سر گذاشت و موفق شد پنجمین طلای متوالی در المپیک را کسب کند.

2064420

حضور لوپز در پاریس 2024 او را به پراستقامت‌ترین کشتی‌گیر تاریخ تبدیل کرد اما ال جیانت برای تاریخ‌سازی نیاز به مدال طلا داشت و در نهایت با برتری مقابل کشتی‌گیر کره جنوبی، ایران، آذربایجان و شیلی موفق شد سزاوارانه به پرافتخارترین کشتی‌گیر رقابت‌های المپیک تبدیل شود.

2064416

میخایین لوپز که مدعی عنوان بهترین کشتی‌گیر فرنگی تاریخ خواهد بود، بعد از سوت پایان و کسب مدال طلا، لحظات احساسی و عجیبی را در سالن کشتی شهر پاریس تجربه کرد. او در شرایطی که روی زانو نشسته بود و به این تقدیر زیبا می‌اندیشید، در میان تشویق و سروصدای تماشاگران، کفش‌هایش را از پا درآورد و در حالی که بغض گلویش را فشار می‌داد، کنترل خود را از دست داد و بی وقفه اشک ریخت.

2064417
2064419

ترکیدن بغض لوپز، همراه با گریه مربی او و تماشاگرانش همراه بود. او کفش‌ها را از پا بیرون آورد و روی تشک کشتی گذاشت. این لحظه خداحافظی اسطوره کشتی فرنگی جهان با بهترین سرنوشت ممکن بود. جایی که بعد از پنج طلای متوالی در 42 سالگی، سرانجام دوبنده از تن بیرون آورد و برای همیشه در تاریخ المپیک ماندگار شد.

2064418

میخایین لوپز یک الگوی استثنایی برای تمام کشتی‌گیرها و البته تمام ورزشکاران خواهد بود. کسی که چین و چروک صورت هم مانع راهش برای کسب مدال‌های خوش رنگ جهانی و المپیک نشد تا او سرپنجه و آماده در پنجمین دهه زندگی همه حریف‎های جوان و پر نفس را کنار بزند و بر سکوی نخست المپیک بایستد، به احترام او باید کلاه از سر برداشت.

دیدگاه‌ها