کد خبر : 2060377 | 17 مرداد 1403 ساعت 00:45 | 55.1K بازدید | 19 دیدگاه

برزیل ۴ – ۲ اسپانیا؛ شکست با اشتباهات فردی؛

غلبه انگیزه بر غرور: لاروخا تحقیر شد!

تیم ملی زنان برزیل با یک نمایش قاطع و سزاوارانه از سد اسپانیا گذشت و به فینال المپیک رسید.

غلبه انگیزه بر غرور: لاروخا تحقیر شد!

به گزارش ''ورزش سه''، دومین دیدار مرحله نیمه‌نهایی فوتبال زنان بین دو تیم برزیل و اسپانیا در استادیوم مارسیله شهر پاریس برگزار شد و در نهایت با نتیجه‌ای به پایان رسید که شاید کمتر کسی آن را متصور میشد.

اسپانیا، قهرمان شایسته جام جهانی ۲۰۲۳ زنان که با کسب سه پیروزی قاطع در مرحله گروهی المپیک پاریس و سپس از با از پیش برداشتن کلمبیا به نیمه‌نهایی رسیده بود؛ با توجه به از پیش برداشتن برزیل در مرحله گروهی، شانس زیادی برای فینالیست شدن خود قائل بود اما برزیل، روی دیگری از فوتبال را در مسابقه امشب ارائه کرد و در نهایت پیروز میدان شد.

لاروخا که در دقیقه چهار و با اشتباه مدافعین و دروازه‌بانش، گل به خودی دریافت کرد؛ در دقیقه ۴۵ بار دیگر توسط گابی دروازه خود را باز شده دید. این نتیجه در شرایطی در نیمه نخست رقم خورد که برزیل بارها و بارها شانس به ثمر رساندن گل‌های بیشتر را هم داشت اما در نهایت این دیدار در نیمه اول با نتیجه ۲ بر صفر به پایان رسید.

2064400

درحالی که انتظار می‌رفت با شروع نیمه دوم، این اسپانیا باشد که با حملات پر تکرار به سمت دروازه برزیل یورش ببرد؛ اما برزیل با یک نمایش سزاوارانه چندین موقعیت دیگر ایجاد کرد. برخورد توپ به تیرک، واکنش دیدنی دروازه‌بان اسپانیا و دفع‌های لحظه‌آخری مدافعین اسپانیا، دلایلی بود که برزیل در همان ابتدای نیمه دوم گل‌های بیشتری به ثمر نرساند اما در نهایت ارسال پاس‌های دیدنی توسط هافبک‌های برزیل برای مهاجمین این تیم، منجر به گل سوم برای این تیم شد و آدریانا بار دیگر دروازه کاتا کول را باز کرد.

بعد از دریافت گل سوم بود که اسپانیا با شجاعت بیشتری به سمت دروازه برزیل حمله کرد و بعد از ایجاد چند موقعیت، سرانجام ضربه سر سلما پارائیلو در دقیقه ۸۴ به تور دروازه لورنا چسبید و اختلاف دو تیم به دو گل رسید.

دقایقی بعد درحالی که داور با اعلام ۱۵ دقیقه وقت اضافه برای این مسابقه، امیدها را برای کامبک اسپانیا زنده کرد؛ اما اشتباه دوباره مدافعین اسپانیا تمام شدنی نبود و این‌بار هرناندز با لو دادن توپ، کرولین را در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان قرار داد و او گل چهارم را وارد دروازه کاتا کول کرد. اما این پایان کار نبود و ۱۲ دقیقه بعد، بار دیر سلما پارائیلو از محوطه شش قدم دروازه لورنا را باز کرد تا در نهایت نتیجه این مسابقه ۴ بر ۲ شود.

2064401

بدین ترتیب و با برتری برزیل در این مسابقه، این تیم در دیدار فینال المپیک پاریس به مصاف آمریکا خواهد رفت.

دیدگاه‌ها