کد خبر : 2060372 | 17 مرداد 1403 ساعت 05:45 | 23.2K بازدید | 7 دیدگاه

درخواست از مایک تایسون: این کار را نکن!

حضور یا عدم حضور مایک تایسون در مسابقه بوکس در برابر جیک پاول به یک جنجال تبدیل شده است.

درخواست از مایک تایسون: این کار را نکن!

به گزارش "ورزش سه"، مایک تایسون افسانه بوکس جهان چند ماه پیش در پرواز از میامی به لس‌آنجلس با مشکل پزشکی جدی روبرو شد که نیاز به کمک فوری داشت و به همین دلیل مبارزه او با جیک پاول به تعویق افتاد. سن 57 سالگی با خود پیامدهای جسمی دارد، چه برای یک انسان معمولی و چه برای آیرون مایک بزرگ. به دلیل این اتفاق غیرمنتظره، شایعاتی درباره احتمال تعلیق این مبارزه مطرح شد، اما چند هفته بعد با اعلام رسمی تاریخ جدید مبارزه، این شایعات پایان یافت. مردم از این خبر خوشحال شدند اما پزشکان چندان هم راضی نبودند.

یکی از آخرین کارشناسانی که نگرانی خود را نسبت به این بوکسور افسانه‌ای ابراز کرد، دیو هانکوک، بازیکن سابق چلسی، لیدز یونایتد و تیم ملی انگلیس بود. او بدون ترس گفت که مبارزه تایسون با این اینفلوئنسر جنجالی می‌تواند عواقب جدی در آینده برای او داشته باشد. هانکوک توضیح داد: «از بیرون می‌توان گفت که علاقه تایسون صرفاً اقتصادی است. اگر کسی به شما پول زیادی برای انجام کاری پیشنهاد کند، در هر سنی می‌توانید انتخاب کنید که آن کار را انجام دهید یا نه. بنابراین باید آماده باشید که بدن خود را در معرض شرایط مختلف قرار دهید، زیرا هدف نهایی شما پول است.»

پزشک معالج در اظهارنظری تکان‌دهنده درباره بازگشت احتمالی «کید دینامیت» به میادین ورزشی هشدار داد. او با اشاره به سن بالای این ورزشکار و کاهش توانایی‌های فیزیکی و واکنش او، احتمال بروز فاجعه‌ای پزشکی را مطرح کرد.

به گفته پزشک، مشکلات قلبی، ریوی و سایر عوارض ناشی از افزایش سن و تغییر سبک زندگی، خطرات جدی برای سلامتی این ورزشکار محسوب می‌شوند. او همچنین با انتقاد از برخی بازیکنان باتجربه که برای کسب درآمد بیشتر به لیگ‌های سطح پایین‌تر می‌روند، تاکید کرد که پول در این تصمیم‌گیری نقش اصلی را ایفا می‌کند.

2064384

استفان هیوز، استاد پزشکی دانشگاه آنگلیا راسکین، نسبت به عواقب احتمالی بازگشت مایک تایسون به رینگ ابراز نگرانی کرده است. وی با اشاره به کاهش حجم مغز در افراد مسن و افزایش احتمال پارگی رگ‌های مغزی، تاکید کرد که خونریزی مغزی می‌تواند منجر به سردرگمی، از دست دادن هوشیاری و ناپایداری عصبی شود که در شرایط خاص می‌تواند به مرگ منجر گردد. هیوز همچنین مصرف الکل را که تایسون در حال بهبودی از آن است، به عنوان عاملی تشدیدکننده کاهش حجم مغز و افزایش خطرات مرتبط با آن معرفی کرد. این اظهارات پزشکی، تایسون را به شدت به تجدید نظر در تصمیم بازگشت به رینگ ترغیب می‌کند.

یک چهره سرشناس هنرهای رزمی ترکیبی اعلام کرد که تایسون دیگر در اوج نیست و سلامت جسمانی او ممکن است در برابر مشت‌های جیک پاول دوام نیاورد. لازم به ذکر است که پاول با وجود شهرت در فضای مجازی، عملکرد خوبی در بوکس داشته است.

2064383

او در واقع رکورد 10 برد، یک باخت و بدون تساوی دارد و امیدوار است در سن 27 سالگی به پیشرفت خود ادامه دهد. جانسون که در UFC با نام مایتی مَوس شناخته می‌شود، افزود: «تایسون به دلیل وضعیت جسمانی خود شکست خواهد خورد. پاول جوانی و قدرت را از طرف خود دارد. پاول فک محکمی دارد و می‌تواند هر مشتی را که تایسون به سمت او پرتاب می‌کند تحمل کند. او حتی می‌تواند تایسون را ناک‌اوت کند.»

دیدگاه‌ها