کد خبر : 2060325 | 16 مرداد 1403 ساعت 22:09 | 19.5K بازدید | 58 دیدگاه

قدرت نمایی هرکول بختیاری در پاریس

میرزازاده چراغ اول را برای ایران روشن کرد

نماینده وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی ایران با پیروزی در دیدار رده‌بندی به مدال برنز بازی‌های المپیک پاریس دست یافت.

میرزازاده چراغ اول را برای ایران روشن کرد

به گزارش "ورزش سه"، روز دوم رقابت‌های کشتی فرنگی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در حالی پیگیری شد که امین میرزازاده با پیروزی در دیدار رده‌بندی وزن ۱۳۰ کیلوگرم اولین مدال کاروان ورزشی ایران را به نام خود ثبت کرد.

روز گذشته امین میرزازاده که با طلای سال گذشته جهان پای به پاریس گذاشته بود، بعد از شکست حریف آمریکایی در دور دوم مقابل میخایین لوپز کوبایی دارنده 4 مدال طلای المپیک قرار گرفت. هرکول بختیاری نتوانست از پس این اسطوره کشتی جهان بربیاید و 3 بر یک شکست خورد تا با توجه به فینالیست شدن لوپز به شانس مجدد برود.

امروز هم ستاره سنگین وزن کشتی فرنگی ایران در ابتدا به راحتی و پیش از پایان تایم اول با نتیجه ۹ بر صفر لی از کره‌جنوبی را شکست داد و راهی دیدار رده‌بندی شد.

2064271
2064272

اما امشب میرزازاده برای کسب مدال برنز درحالی به مصاف صباح شریعتی، کشتی‌گیر ایرانی‌الاصل جمهوری آذربایجان رفت که تا قبل از این کاروان ایران در المپیک هیچ مدالی کسب نکرده بود. 

امین به خوبی توانست بعد از حملات متعدد از اخطاری که داوران به شریعتی دادند، استفاده کند و با اجرای یک بارانداز 3-0 پیش بیفتد. در تایم دوم هم حملات میرزازاده ادامه داشت و داوران را مجاب کرد تا اخطار دوم را به حریف بدهند. 

در نهایت کشتی با نتیجه 4-0 به سود امین میرزازاده به پایان رسید تا او بتواند مدال برنز سنگین وزن المپیک و اولین مدال کاروان ایران را از آن خود کند.

دیدگاه‌ها