کد خبر : 2060324 | 16 مرداد 1403 ساعت 22:07 | 41.6K بازدید | 11 دیدگاه

نمایش درخشان سوفیا و یارانش؛

آمریکا زنده ماند: دست نیافتنی‌‌ها دوباره در فینال!

تیم ملی زنان آمریکا با شکست آلمان به فینال المیپک پاریس صعود کرد.

آمریکا زنده ماند: دست نیافتنی‌‌ها دوباره در فینال!

به گزارش ''ورزش سه''، نخستین مسابقه از مرحله نیمه‌نهایی فوتبال زنان در المپیک پاریس، عصر امروز از ساعت ۱۹:۳۰ بین دو تیم آمریکا و آلمان برگزار شد؛ دو تیمی که در مرحله گروهی همین تورنمنت به مصاف یکدیگر رفته بودند و در آن مسابقه آمریکا شکست تحقیرآمیز با نتیجه ۴ بر ۱ را به آلمان متحمل کرد. نبرد امشب اما مصافی انتقام‌جویانه برای آلمان‌ها بود تا شکست دور گروهی را به فراموشی بسپارند. مصاف دو تیمی که سابقه قهرمانی در المپیک را در کارنامه خود داشتند؛ آمریکا چهار بار و آلمان یک بار!

نیمه نخست این مسابقه کاملا یکنواخت و بدون برتری ملموس هیچکدام از دو تیم و بدون عبور هیچ توپی از خط دروازه‌ها به اتمام رسید. در نیمه دوم هم همان روند ادامه داشت و فقط آمریکا یک گل در موقعیت آفساید وارد دروازه آلمان کرد که از سوی کمک داور پذیرفته نشد. به ثمر نرسیدن هیچ گلی در طول نود دقیقه از این مسابقه سبب شد تا بازی به وقت‌های اضافه برود.

2064268

در وقت‌های اضافه این مسابقه، آمریکا شروع بهتری داشت و در نهایت این سوفیا اسمیت بود که با فرار از موقعیت آفساید و یک شوت تماشایی دروازه کاترین برگر را در دقیقه ۹۵ باز کرد؛ در ادامه جلو آمدن بازیکنان آلمان سبب شد تا آمریکایی‌ها چند بار در موقعیت ضد حمله فرصت باز کردن دوباره دروازه آلمان را داشته باشند. در این دقایق دو ضربه تماشایی رودمان و دو فرصت گل‌زنی در موقعیت تک به تک برای سوفیا اسمیت به دست آمد که هیچکدام راه به دروازه نداشت. در دقایق باقی مانده این مسابقه هم تلاش‌های آلمان برای به ثمر رساندن گل تساوی ثمربخش نبود و این تیم موفق به باز کردن دروازه آلیشا نشد.

در نهایت این مسابقه با نتیجه ۱ بر ۰ به پایان رسید تا آمریکا که در یک سال گذشته نتوانسته بود درخشش همیشگی را داشته باشد و حذف تلخی را از جام جهانی تجربه کرده بود؛ این‌بار تحت هدایت سرمربی جدیدش یعنی اما هیس بار دیگر قدرتش را در فوتبال زنان به رخ بکشد و یکی از فینالیست‌های المپیک پاریس باشد. تیم ملی زنان آمریکا در دیدار فینال باید به مصاف برنده مسابقه برزیل – اسپانیا برود.

دیدگاه‌ها