کد خبر : 2060239 | 16 مرداد 1403 ساعت 16:45 | 5.9K بازدید | 3 دیدگاه

اسیر جو شدیم؛ شگفتی تکمیل نشد؛

تیم ملی والیبال زنان حالا در سودای برنز آسیایی!

تیم ملی والیبال زنان کشورمان با قبول شکست مقابل نپال از راهیابی به فینال بازماند.

تیم ملی والیبال زنان حالا در سودای برنز آسیایی!

به گزارش ''ورزش سه''، تیم ملی والیبال زنان کشورمان در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیای مرکزی (کاوا) از ساعت ۱۵ به مصاف میزبان رقابت‌ها (نپال) رفت و در نهایت با واگذاری سه ست پیاپی از دور رقابت‌ها حذف شد. 

دختران ملی پوش کشورمان که در مرحله گروهی با کسب سه پیروزی، صدرنشین بودند، در نیمه نهایی به مصاف نپالی رفتند که دو روز پیش در مرحله گروهی موفق شده بودند آن را شکست دهند؛ اما در این مسابقه همه چیز متفاوت پیش رفت و در نهایت نپال موفق به شکست شاگردان لی دو هی شد.

نپال در این مسابقه از امتیاز میزبانی بهره می‌برد و سالن برگزاری این دیدار مملو از تماشاگر بود که همین موضوع هم کار را برای دختران ملی‌پوش کشورمان سخت کرده بود و آن‌ها در سه ست متوالی با وجود برتری نسبت به رقیب و پیش افتادن از میزبان، در نهایت ست‌ها را واگذار کردند. 

نکته قابل توجه در خصوص تیم ملی والیبال کشورمان، حضور بازیکنان جوان در ترکیب اصلی این تیم است. در این دیدار درسا فلاح، معصومه قدمی، شقایق حسن‌خانی، پریا حاجتمند، مبینا غفاریان، سپیوند دست برجن و کیمیا کیانی (لیبرو) ترکیب آغازکننده این دیدار بودند.

در ست نخست این دیدار تیم ایران شروع خوبی داشت و از همان ابتدا چهار امتیاز اختلاف با حریف ایجاد کرد اما میزبان که قصد شکست دوباره برابر کشورمان را نداشت خیلی زود روند مسابقه را تغییر داده و سه امتیاز از تیم ایران پیش افتادند تا در نهایت این ست با نتیجه 25 بر 21 به نفع نپال پایان یابد.

2063931

در دومین ست هم میزبان کوتاه نیامد و برتری خود را تا امتیازات پایانی حفظ کرد اما از امتیاز 12 به بعد ملی‌پوشان کشورمان با ثبات بیشتر در بازی نتیجه را 24 بر 21 به نفع خود تغییر دادند. هرچند روند مسابقه به نفع تیم ملی والیبال زنان ایران بود، اشتباهات فردی بازیکنان کشورمان موجب شد این دیدار 28 بر 26 به نفع نپال پایان یابد.

ست سوم این دیدار با رقابت پایاپای دو تیم آغاز شد و سه اختلاف امتیاز در پوئن 10 بر 7 باعث شد سرمربی نپال درخواست وقت استراحت دهد. ایران و نپال همچنان تا انتهای ست با رقابتی تنگاتنگ پیش رفتند تا در نهایت این ست هم با نتیجه 25 بر 20 پایان یافت تا این‌بار نپال پیروز میدان باشد و با کسب این برد ارزشمند به فینال مسابقات راه یابد. 

در دیگر دیدار نیمه‌نهایی تیم‌های هند و سری‌لانکا از ساعت 12:45 دقیقه مقابل هم صف‌آرایی کردند و هند با شکست سه بر صفر حریف فینالیست شد. در این دیدار هندی‌ها با امتیازات 25 بر 15، 25 بر 16 و 25 بر 23 به برتری رسیدند و سری‎لانکا فردا برای رتبه سوم و کسب مدال برنز در دیدار رده‌بندی مقابل ایران تلاش خواهد کرد.

تیم ملی والیبال زنان ایران از ساعت 12:45 فردا (چهارشنبه 17 مرداد) در دیدار رده‌بندی به مصاف سری‌لانکا خواهد رفت و برای کسب مدال برنز و رتبه سوم لیگ ملت‌های آسیای مرکزی 2024 تلاش خواهد کرد.

دیدگاه‌ها