کد خبر : 2060206 | 16 مرداد 1403 ساعت 14:58 | 20.5K بازدید | 72 دیدگاه

کاشته‌ها برای تو

امباپه جای رونالدو: نقش جدید کیلیان در رئال

کارلو آنچلوتی برای فصل بعد باید دو مورد را مشخص کند. چه کسی ضربات ایستگاهی را ارسال کند و چه کسی مامور زدن کاشته‌های مستقیم باشد. امباپه برای دومی نامزد اصلی است.

امباپه جای رونالدو: نقش جدید کیلیان در رئال

به گزارش "ورزش سه"، جدایی تونی کروس خلأ بزرگی را در مرکز زمین رئال و نیز در ضربات ایستگاهی ایجاد کرده است.

ضربات و ارسال‌های با دقت کروس، "سلاح مخفی" باشگاه مادریدی در فصول گذشته بود. داویده آنچلوتی و فرانچسکو مائوری در کادر فنی رئال مسئول استفاده حداکثری از ضربات ایستگاهی هستند و توانستند با استفاده از کروس در فصل گذشته از این منظر موفق عمل کنند.

دقت ضربات کروس و داشتن مهاجمی بلندقامت مثل خوسلو باعث شد رئال در برخی بازی‌های حساس گره از کار خود باز کند و به گل برسد. حالا رئال نه کروس را دارد و نه خوسلو را.

کروس در این رابطه گفته بود: «کادر فنی در این زمینه بسیار خوب کار می‌کند. فقط بحث ارسال‌های من نیست بلکه ما  تمام کننده‌هایی عالی هم داریم.»

شماره هشت سابق رئال در فینال ومبلی برابر دورتموند و نیز فینال سوپرجام با دو ارسال خود دو گل ارزشمند ساخت.

پنج گزینه برای ضربات ایستگاهی

تک گل رئال مادرید در ال‌کلاسیکوی دوستانه از روی ضربه ایستگاهی به ثمر رسید. آردا گولر توپ را در تیرک دورتر قرار داد و نیکو پاز با ضربه سر کار را به پایان رساند تا نتیجه 1-2 شود. هافبک ترکیه‌ای جایگزین طبیعی تونی کروس است.

کروس در مورد گولر گفته بود: «پای چپ او باورنکردنی است، همه ما از همان جلسه اول تمرین متوجه آن شدیم.»

مورد بعدی لوکا مودریچ است. این بازیکن کروات یکی دیگر از آن دسته از فوتبالیست‌هایی است که دقت ارسال‌هایش مثال‌زدنی است. او همیشه بعد از کروس گزینه دوم ضربات ایستگاهی بود.

2064034

دو نفر بعدی، فده والورده و جود بلینگام هستند. فده شماره هشت فصل بعد رئال است اما او برای ارسال ضربات ایستگاهی فعلا شانس بالایی ندارد. جود بلینگام را هم نباید از یاد برد.

یکی دیگر از گزینه‌هایی که کادر فنی در دست دارد، داوید آلابا است که از دسامبر گذشته مصدوم شده و فعلا در دسترس نیست. داوید در اولین فصل حضورش روی ضربات ایستگاهی برای رئال گل هم زده بود.

و اما امباپه

امسال با آمدن کیلیان امباپه، مشکلات مربوط به کاشته‌های مستقیم هم تمام می‌شود. این بازیکن فرانسوی متخصص ضربات کاشته است (او می‌تواند گزینه دیگری برای داوید و مائوری باشد) و همیشه پنالتی‌ها را هم در فرانسه و پی اس جی خودش می‌زد، اگرچه امسال باید در پنالتی‌ها منتظر بماند چون وینیسیوس پنالتی زن اول رئال خواهد بود. بعد از رونالدو رئال مادرید یک کاشته زن متخصص و بزرگ نداشت ولی با امباپه این ضعف جبران خواهد شد.

2064033

دیدگاه‌ها