کد خبر : 2060188 | 16 مرداد 1403 ساعت 13:47 | 15.9K بازدید | 18 دیدگاه

امسال محکم‌تر قضاوت کنید؛

علی خسروی: به همه ما پیشنهاد همکاری دادند!

علی خسروی، پیشکسوت داوری در یک سخنرانی جالب توجه با داوران لیگ برتر از آنها خواست امسال با جدیت بیشتری داوری کنند‌.

علی خسروی: به همه ما پیشنهاد همکاری دادند!

به گزارش "ورزش سه"، علی خسروی، پیشکسوت داوری ایران پیش از آغاز لیگ برتر، در حاشیه سمینار دانش‌افزایی داوران دقایقی سخنرانی کرد و صحبت‌های جالب توجهی به زبان آورد. او از آنها خواست امسال با جدیت بیشتری داوری کنند و در بازی‌ها مدیریت خوبی داشته باشند‌.

*امسال طرف داوران بودم چون کارتان سخت است
امسال بازی‌ها را هم کارشناسی کردم و هم آنالیز‌. آقای جهانبازی و سخندان می‌توانند شهادت بدهند. انقدر طرف داورها بودم که در گروه فوتبال برتر از من اشکال می‌گرفتند. من می‌گفتم نظر من این است چرا؟ چون واقعا کار سختی دارید حتی در کمیته داوران. امسال با آن هجمه‌ای که در هفته‌های آخر وارد شد، خیلی خوب است که دبیر کل ما داور است و آمد عضو کمیته داوران شد و نشست و نظر داد که یک مقدار داوری‌ها بهتر شد‌‌. نه اینکه آنهایی که قضاوت نکردند داورهای خوبی نبودند. یادم است مثلا اگر آقای محمد صالحی که روحش شاد باشد، می‌آمد به زمین، علی آقا پروین با همان لهجه شیرینش می‌گفت اوه اوه آقا صالحی امروز آمد و حواس‌تان باشد.

ویدئو: 349225

*وقتی به بازیکن می‌خندید دلخور می‌شوم!
آن نگاه برای روزهای آخر بود که یک دانه از بازی‌ها دچار اشکال نشد. آن بازی آخر هم بعد از ۴۸ ساعت و بررسی زاویه‌های مختلف که متوجه شدیم آفساید بوده است. کار سخت است. من خواهش می‌کنم امسال هم خودتان را سربلند کنید و هم کمیته داوران و هم فدراسیون را. من دلخورم از شما وقتی محل پرتاب اوت را نشان می‌دهید ولی بازیکن اصلا تحویل نمی‌گیرد و ده متر جلوتر پرتاب می‌کند! من دلخورم وقتی بازیکن در چشم‌های‌تان خیره می‌شود و چپ چپ نگاه می‌کند و شما به او می‌خندید. آنجا باید به آنها اخطار دهید. دلخورم که پشت محوطه جریمه ۶ یار بیشتر فاصله نمی‌گیرید‌. من نیامدم آموزش دهم و این چیزهای مختلفی است.

*تاج دخالتی در چینش داوران ندارد
باور کنید دادن یک اخطار در دقیقه یک بازی را نجات می‌دهد. بعضی وقت‌ها دادن یک اخطار دقیقه ۸۰ بازی را خراب می‌کنید. همه شما مدیر و تحصیل کرده هستید. کمیته داوران هیچ سهمی برای خودش نمی‌خواهد و هیچ کانکشنی با شخص خاصی ندارد. یک مورد نشده اقای ممبینی و تاج در چیدمان بازی‌های ما دخالت کند. واقعا یک هفته گذشته آقای تاج و ممبینی برای داوری کشور وقت گذاشتند.

*امسال محکم‌تر قضاوت کنید
به تک تک ما پیشنهاد شده با تیم‌ها همکاری کنیم و همکاری خوب هم می‌توانیم کنیم ولی چه بگوییم؟ ما وظیفه‌مان است بهترین سرویس را به داورها بدهیم. می‌خواهم امسال محکم‌تر قضاوت کنید‌. نمی‌دانم کی را دوست دارید، همسرتان را دوست دارید، پدر، برادر و فرزند، آنی که دوست دارید را قبل از بازی خیلی با او در ارتباط باشید. خیلی با او صحبت کنید و بخواهید دعا کنید. من سال‌های ۸۳ تا ۸۶ داوری‌هایم دچار تزلزل شد و افشین پیروانی توپ را با دست زد ندیدم. چون مادرم روز قبل از بازی فوت کرده بود. ارتباط عاطفی با کسانی داشته باشید که به شما انرژی مثبت می‌دهند. داوری همیشه همین بوده است. یک زمانی نسل آقای صالحی، دزفولی و نظری بود یک زمان نسل حسین عسگری و احمد ابهران و یدالله اخوان بود، یک زمان نسل من و جلال مرادی و سیامک نظری بود. یک زمان نسل هدایت ممبینی، محسن ترکی و محسن قهرمانی بود. امروز دست جوان‌هایی مثل شاهین یزدانی از تهران و مثل مهران مصطفوی است.

دیدگاه‌ها