کد خبر : 2060055 | 15 مرداد 1403 ساعت 21:48 | 34.9K بازدید | 26 دیدگاه

قهرمان پرش ارتفاع با روش عجیب آرامش! (عکس)

یاروسلاوا ماهوچیخ ۲۲ ساله، پرنده بلندپرواز اوکراینی، با شیوه عجیب و غریب خود در مسابقات المپیک پاریس به مدال طلا دست یافت. او در رقابت پرش ارتفاع زنان با پرش موفق در ارتفاع ۲ متر توانست رقیب خود نیکولا اولیسلاگرز را پشت سر بگذارد.

قهرمان پرش ارتفاع با روش عجیب آرامش! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، اما آنچه این ورزشکار را به تیتر روزنامه‌ها کشاند نه تنها موفقیت درخشان او، بلکه روش آرامش‌بخشی بود که به نظر می‌رسد در کسب پیروزی به او کمک کرده است. ورزشکاران اغلب مجبورند بین رقابت‌ها زمان زیادی را در ورزشگاه منتظر بمانند و پرش ارتفاع نیز از این قاعده مستثنی نیست. هر ورزشکار روش‌های مختلفی برای حفظ تمرکز خود در این زمان انتخاب می‌کند. روش خاص ماهوچیخ برای گذراندن این زمان، استفاده از یک کیسه خواب است که در آن دراز می‌کشد تا بتواند تمرکز کند و آرامش پیدا کند.

او پس از کسب مدال طلا در پاسخ به سوال مجله تایم درباره روال بین پرش‌هایش گفت: "وقتی دراز می‌کشم احساس راحتی می‌کنم و گاهی اوقات می‌توانم به ابرها نگاه کنم. گاهی اوقات اعداد را می‌شمارم، ۱، ۲، ۳، ۴، یا نفس عمیق می‌کشم. این مثل این است که ریلکس کنم و به این فکر نکنم که در ورزشگاه هستم."

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، این روال عجیب از سال ۲۰۱۸ و زمانی که ماهوچیخ در بازی‌های المپیک جوانان قهرمان پرش ارتفاع شد، آغاز شد. این گزارش ادعا می‌کند که سرگئی استپانوف، مربی او به همراه همسرش تتینا استپانووا، به او پیشنهاد کردند که نشستن طولانی مدت بین پرش‌ها باعث جمع شدن خون در پاهای ماهوچیخ می‌شود.

2063764

هر زمان که ماهوچیخ وارد محل برگزاری مسابقات پرش ارتفاع می‌شود، یک کوله پشتی همراه خود دارد که حاوی یک زیرانداز یوگا، کیسه خواب و یک جفت جوراب اضافه است.

گزارشی درباره تاکتیک غیرمعمول او نشان می‌دهد که پرش ارتفاع‌کاران اغلب باید تا ۲۰ تا ۳۰ دقیقه منتظر بمانند. نیکولا اولیسلاگرز، دارنده مدال نقره، با نوشتن در دفترچه خاطرات خود را سرگرم نگه می‌دارد، اما ماهوچیخ ترجیح می‌دهد با پیچیدن در کیسه خوابی که از فروشگاه لوازم کمپینگ خریداری کرده است، آرامش پیدا کند.

این ورزشکار ۲۲ ساله اعتراف می‌کند که هر فصل یک کیسه خواب جدید می‌خرد و در کنفرانس خبری روز یکشنبه توضیح داد: "این کار واقعاً سخت است چون ما کفش‌های میخ‌دار داریم. اما من به همه دخترها توصیه می‌کنم که این زیرانداز و پتو را داشته باشند چون در هوای مختلف بسیار راحت است، چون وقتی باران می‌بارد، مشکلی نیست."

دیدگاه‌ها