کد خبر : 2060045 | 15 مرداد 1403 ساعت 20:39 | 11.2K بازدید | 39 دیدگاه

حساسیت روی داوری زیاد است

وعده تاج: ورود یک دستگاه VAR جدید به کشور

مهدی تاج می‌گوید که حساسیت روی داوری در فوتبال کشور بسیار زیاد است.

وعده تاج: ورود یک دستگاه VAR جدید به کشور

به گزارش "ورزش سه"، امروز مراسم تقدیر از داوران استان تهران و آیین رونمایی از لباس‌های آنها برگزار شد که البته این مراسم با ابراز گلایه داوران بابت برخی کم توجهی‌ها و دستمزد پایین آنها نیز صورت گرفت.

تاج در این نشست با تأکید بر اینکه حساسیت روی داوری زیاد است گفت: حقیقت موضوع این است داوری یکی از مسائل مهم فوتبال کشور است. در فوتبال کشور همه چیز مهم است زیرا این رشته مرکز حساسیت است‌. ۲ چیز فوتبال را مهم‌تر از سایر بخش‌ها می‌کند. ابهام و حساسیت این رشته. بسیاری از برنامه‌های رادیو و تلویزیون با فوتبال پر می‌شود. جدا از گزارش‌های روزانه صدا و سیما، ۱۷ برنامه در مورد فوتبال داریم.

ویدئو: 349161

او گفت: بسیاری از صفحات‌ روزنامه‌ها و جراید نیز به وسیله فوتبال پر می‌شود. این حساسیت ابهام ایجاد می‌کند. مثلا یک نفر می‌آید و می‌گوید می‌توانستند VAR را بیاورند اما نیاورند تا بازی را درآورند. همین موضوع حساسیت و ابهام ایجاد می‌کند. برخلاف سایر بخش‌های جامعه. برخی مسائل در سایر حوزه‌ها حساس نیست و مردم هم رغبتی به آن ندارند اما روی فوتبال به شدت حساس هستند.

رئیس فدراسیون اضافه کرد: روی داوری فشار است و یکی از کارهایی که باید انجام بدهیم، مسئله VAR است که بسیاری از مسائل را حل می‌کند. دست کم ۱۷ کشور آسیایی از این تکنولوژی استفاده می‌کنند. ساعت ۳ نصف شب فردا یک دستگاه می‌رسد و سایر دستگاه‌‌ها نیز به دنبال آن می‌آید.

دیدگاه‌ها