کد خبر : 2059984 | 15 مرداد 1403 ساعت 16:52 | 11.4K بازدید | 7 دیدگاه

تکواندوی کره آماده طلا: توکیو را فراموش کنید!

تکواندوکاران کره‌ای امیدوار هستند با کسب مدال طلای پاریس، خاطرات تلخ المپیک توکیو را فراموش کنند.

تکواندوی کره آماده طلا: توکیو را فراموش کنید!

به گزارش "ورزش سه"، پس از تحمل درد ناشی از عدم کسب مدال طلا در المپیک 2020 توکیو، کاروان تکواندو کره سفر خود به سمت مدال طلای پاریس را به‌طور جدی آغاز می‌کند.

برنامه تکواندو المپیک 2024 پاریس با مسابقه مقدماتی وزن 58 کیلوگرم مردان از ساعت 16 روز هفتم آگوست شروع می‌شود.

محل برگزاری مسابقات، گراند پالایس، یکی از مکان‌های معروف پاریس است که مسابقات شمشیربازی از 27 ماه گذشته تا چهارم همین ماه در آن برگزار می‌شد.

پس از مسابقات اوزان 58 کیلوگرم مردان و 49 کیلوگرم زنان که برای روز هفتم برنامه‌ریزی شده، مسابقات اوزان 68 کیلوگرم مردان و 57 کیلوگرم زنان از ساعت 16 روز هشتم آگوست برگزار می‌شود.

سپس در روزهای نهم و دهم از ساعت 16 مسابقات دسته 80 کیلوگرم مردان، 67 کیلوگرم زنان و اوزان بالای 80 کیلوگرم و بالای 67 کیلوگرم مردان و زنان به ترتیب برگزار می‌شود.

در مسابقات المپیک که در هشت وزن طی چهار روز برگزار می‌شود، تائه‌جون پارک ستاره تیم کره جنوبی است. پارک تائه‌جون که برای اولین‌بار در عمر خود در المپیک شرکت می‌کند، با شکست جون جانگ به این رقابت‌ها راه پیدا کرده است.

2063591

کره هنوز موفق به کسب مدال طلا در این وزن نشده است. لی دائه‌هون در بازی‌های لندن 2012 نقره گرفت و کیم تائه هون و جانگ جون در بازی‌های ریودوژانیرو 2016 و بازی‌های توکیو 2020، برنز گرفتند.

بازیکن بعدی که بعد از تائه‌جون مسابقه می‌دهد، کیم یو جین خواهد بود. کیم یوجین در وزن 57 کیلوگرم زنان رقابت خواهد کرد. این وزن سه مدال طلای المپیک برای کره به ارمغان آورده است.

در 9 آگوست، سئو گئون-وو مسابقه خواهد داد. سئو گئون وو با برنده شدن در فینال جایزه بزرگ جهانی که در دسامبر سال گذشته برگزار شد، جواز حضور در المپیک را به دست آورد.

در روز پایانی، 11 آگوست، دابین لی در وزن بالای 67 کیلوگرم زنان مسابقه خواهد داد. دابین لی قهرمان مسابقات جهانی، قهرمان آسیا و بازی‌های آسیایی در سال 2019 شده است. او در المپیک توکیو که اولین چالش او بود، به دلیل مصدومیت نتوانست به بهترین شکل ممکن عمل کند و به سختی موفق به کسب مدال نقره شد.

تیم تکواندو کره با چهار ورزشکار که در فواصل یک روزه به رقابت می‌پردازند مصمم به پاریس اعزام شده تا با مدال طلا از درد المپیک توکیو کم کند.

تیم ملی تکواندو کره در المپیک 2021 توکیو تنها یک مدال نقره و دو مدال برنز کسب کرد. از زمانی که تکواندو در کره به عنوان یک ورزش رسمی پذیرفته شد، این اولین‌بار بود که کره از کسب مدال طلا در المپیک بازماند.

دیدگاه‌ها