کد خبر : 2059956 | 15 مرداد 1403 ساعت 14:16 | 19.4K بازدید | 10 دیدگاه

او باید هم‌بازی دی بروینه می‌شد

قصه عجیب فوتبالیستی که طلای دوچرخه‌سواری گرفت!

رمکو اونپوئل که مدال طلای المپیک پاریس را در رشته دوچرخه‌سواری کسب کرد، روزگاری یکی از استعدادهای خاص فوتبال بلژیک بوده است.

قصه عجیب فوتبالیستی که طلای دوچرخه‌سواری گرفت!

به گزارش "ورزش سه"، یکی از پرمخاطب‌ترین رشته‌های المپیک، رشته دوچرخه سواری و به‌خصوص بخش جاده آن است که در روزهای گذشته در مسیری 270 کیلومتری که ابتدا و انتهای آن برج ایفل در پاریس بود، رکاب‌زنان کشورهای مختلف به مدت 6 ساعت به رقابت پرداختند و در پایان رمکو اونپوئل بلژیکی جلوتر از نمایندگان فرانسه و در حضور علی لبیب دوچرخه‌سوار کاروان المپیکی ایران به خط پایان رسید و مدال طلای این بخش را تصاحب کرد.

با این حال دوچرخه سوار بلژیکی که شور و ذوقش در پایین برج ایفل یکی از شاهکارهای عکاسی المپیک پاریس 2024 محسوب می‌شود، می‌توانست این روزها فوتبالیست باشد و در شرایط متفاوتی قرار می‌گرفت!

اونپوئل یکی از درخشان‌ترین استعدادهای اندرلخت بود و کاپیتان تیم زیر 16 سال بلژیک بود و در واقع، این مرد جوان 24 ساله، روزگاری در کنار لویس اوپندا (مهاجم تیم ملی بلژیک و لایپزیش)، استیون برخواین (مهاجم سابق تاتنهام و فعلی آژاکس) و آرنوت دانجوما (وینگر سابق تاتنهام و اورتون) به عنوان یک استعداد فوتبال بازی می‌کرد اما به یک باره تصمیم به خداحافظی گرفت و در سن 18 سالگی از فوتبال رفت.

2063525

باب بروویز سرمربی جوانان تیم ملی بلژیک در مورد این طلایه‌دار المپیک می‌گوید: او یک بازیکن خاص برای ما بود چون از شروع تا پایان بازی، با بالاترین انرژی ممکن می‌دوید و از نظر تهاجمی و تدافعی یک بازیکن کامل برای ما بود. قهرمانی او در این فشار هرگز برای ما عجیب نبود چرا که او در تست‌های استقامتی همیشه از بهترین بازیکنان ما بود و ساعت‌ها در سالن بدنسازی باشگاه روی عضلاتش کار می‌کرد!

استفان استاسین سرمربی جوانان اندرلخت نیز در مورد این جوان 24 ساله گفت: او در تاکتیک‌های ما یک گزینه مهم محسوب می‌شد چون هیچ بازیکنی را از نظر قدرت بدنی با او نمی‌توانیم مقایسه کنیم و سرعت بالایش به تیم کمک می‌کرد تا بسیاری از برنامه‌های تاکتیکی خودمان را با تکیه بر این موضوع پیاده کنیم.

2063523

البته ماجرای خداحافظی او از فوتبال، با قصه المپیکی شدنش وجه مشترک خاصی دارد؛ تفریح اصلی او در 17 سالگی دوچرخه سواری همراه با پدرش بود که یک‌بار در مسیری کوهستانی و ناهموار، دچار یک سانحه سخت شد؛ سقوط از فاصله 2 متری به پایین یک دره و همچنین سقوط دوچرخه‌اش به سمت دنده و سینه‌اش باعث شد او در شروع جوانی از ناحیه شانه، ترقوه، سینه و دنده دچار یک آسیب‌دیدگی شود و یک سال از انجام فعالیت‌های پزشکی منع شود و تحت تاثیر این اتفاق تصمیم گرفت از فوتبال خداحافظی کند ولی دوچرخه‌سواری او باعث شد تا او حالا یکی از 3 مدال طلای کاروان المپیک را کسب کند و در زندگی خود شرایط عجیبی را پشت سر بگذارد.

دیدگاه‌ها