کد خبر : 2059940 | 15 مرداد 1403 ساعت 13:38 | 22.3K بازدید | 85 دیدگاه

نه رئال اهمیت می‌دهد نه بارسا

ال‌کلاسیکوی تابستان: اتلاف وقت و به عشق دلار!

اهمیت ورزشی ال‌کلاسیکوهای تابستانی و اینکه واقعا مهم است دو تیم در امریکا به مصاف هم بروند، در اسپانیا محل اختلاف است.

ال‌کلاسیکوی تابستان: اتلاف وقت و به عشق دلار!

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا ال‌کلاسیکوهای پیش فصل در آمریکا را با پیروزی پشت سر می‌گذارد و این به تخصص کاتالان‌ها تبدیل شده است. بازی بامداد دیروز چهارمین جدال دو تیم در خاک آمریکا بود و بازهم برد برای آبی و اناری‌ها شد.

اولین دیدار دو تیم در سال 2017 در میامی بود. آبی و اناری‌ها که در آن زمان توسط ارنستو والورده هدایت می‌شدند، 2-3 پیروز شدند. مسی، راکیتیچ، پیکه برای بارسا و متئو کواچیچ و آسنسیو برای رئال گلزنی کردند. بعد از آن بازی، پنج سال طول کشید تا بارسا و رئال مادرید دوباره در پیش فصل آمریکا به مصاف هم بروند. در سال 2022، در لاس وگاس، بارسا با گل رافینیا، رقیب همیشگی خود را 1-0 شکست داد.

سال گذشته، در تگزاس، ال‌کلاسیکو با گل‌های فرمین، دمبله و فران تورس، 0-3 به سود بارسا به پایان رسید. صبح دیروز کاتالان‌ها بار دیگر در بزرگترین مسابقه رقابتی آمریکا 2-1 پیروز شدند. 

این بازی بیشتر از اهمیت ورزشی برای دو تیم ارزش مالی دارد. در واقع تور آمریکا برای غول‌های اسپانیا یک منبع مالی مناسب است و این تابستان یازده میلیون یورو نصیبشان می‌شود.

در اسپانیا اینکه اصلا برگزاری این بازی در آمریکا اهمیتی دارد یا خیر اختلاف نظر وجود دارد. آاس معتقد است این بازی و در مجموع تور آمریکا، بیشتر یک وقت تلف کردن است و بهتر است برگزار نشود.

سانتی خیمنز، یکی از سردبیران آاس، در این رابطه گفت: «این یک بازی مهم است که به هر حال همیشه به آن توجه می‌شود. بدیهی است که رقابت برای پیروزی در آن وجود دارد اما در نهایت ال‌کلاسیکوهای دوستانه هدف چندانی ندارند. در واقع فکر می‌کنم آنها بر خلاف چیزی که می‌گویند، آن را دست کم می‌گیرند. دو تیم به آمریکا می‌روند تا برابر هم به میدان بروند اما این واقعا اتلاف وقت است. این‌ها تورهای تجاری هستند، چیزی که بارسا و رئال مادرید را متحد می‌کند عشق به پول و تلاش برای فتح بازار آمریکا است نه یک رقابت ورزشی. معتقدم دو تیم کمترین سود ورزشی را از تور آمریکا می‌برند و در عوض خسته و بی‌رقم به اسپانیا بر می‌گردند.»

دیدگاه‌ها