کد خبر : 2059902 | 15 مرداد 1403 ساعت 11:32 | 36.3K بازدید | 11 دیدگاه

همه سالن ایستادند و فلیک را تشویق کردند

نابغه هفده ساله و مدال باارزش المپیک!

فلیکس لوبران در دیدار رده‌بندی مسابقات تنیس روی میز موفق شد مدال برنز المپیک ۲۰۲۴ را از آن خود کند.

نابغه هفده ساله و مدال باارزش المپیک!

به گزارش "ورزش سه"، مسابقات المپیک ۲۰۲۴ در شهر پاریس در حال برگزاری است و دیدار رده‌بندی بازی‌های تنیس روی میز شب گذشته بین دو ستاره فرانسوی و برزیلی که شاید تنها ستاره‌های غیر چینی مدعی حال حاضر این رشته باشند هم برگزار شد.

فلیک لوبران ۱۷ ساله از فرانسه که جایگاه پنجمی جهان را در اختیار دارد در این دیدار روبه‌روی هوگو کالدرانو از برزیل که جایگاه ششم را در رده‌بندی جهانی به خود اختصاص داده است قرار گرفت و موفق شد در یک رقابت جذاب و تماشایی با حضور ۶۴۰۰ تماشاگر پیروز این بازی شود و مدال برنز را به دست آورد.

2063418

این نابغه فرانسوی پس از ۳۱ دقیقه بازی موفق شد پیروزی‌اش را قطعی کند و پس از آن راکتش را به زمین انداخت و دستانش را در کمال ناباوری بالا برد. این بازیکن ۱۷ ساله در واقع توانست برابر حریفی به پیروزی برسد که ۱۱ سال از او بزرگ‌تر است و تماشاگران فرانسوی حاضر در ورزشگاه بسیار از این اتفاق خوشحال بودند.

آنها ایستاده شروع به تشویق قهرمان تنیس روی میز کشورشان کردند و نامش را فریاد می‌زدند. این مدال برنز برای این ورزشکار نوجوان و تمامی افراد حاضر در این ورزشگاه به اندازه یک مدال طلا شیرین و مهم بود.

2063420
شادی فلیکس با برادرش که در دور یک هشتم نهایی حذف شد.

لحظه کلیدی در جریان این بازی برابر کالدرانو مربوط به ست دوم بود. این ورزشکار برزیلی توانست چهار امتیاز اختلاف را جبران کند اما روی امتیاز آخر شکست خورد. لوبران حمله خوبی داشت و در ست شماری ۰-۲ پیش افتاد تا بتواند مدال المپیک را تنها در ۱۷ سالگی از آن خود کند!

او در مسیر رسیدن به دیدار نیمه نهایی موفق شده بود برابر حریفی از آلمان به پیروزی برسد و لین یون جو را هم در یک چهارم نهایی شکست داد اما در نهایت در دیدار نیمه نهایی مقابل فان ژندونگ از چین شکست خورد.

2063419

لوبران با اختلاف بیشترین امتیاز را در بین ورزشکاران اروپایی در رده‌بندی جهانی این رشته دارد و جالب است بدانید که الکسیس لوبران هم برادر او است و در حال حاضر در جایگاه شانزدهم دنیا ایستاده است. آنها در حال حاضر ستاره تنیس روی میز در فرانسه هستند و حتی زین‌الدین زیدان هم برای تماشای مسابقه او در مرحله یک هشتم این مسابقات به سالن محل برگزاری بازی‌ها رفته بود.

دیدگاه‌ها