کد خبر : 2059854 | 15 مرداد 1403 ساعت 07:00 | 63.1K بازدید | 9 دیدگاه

ورزشکاران مریض شدند: فینال المپیک پرید

تیم بلژیک به دلیل ابتلای یکی از ورزشکاران خود به عفونت اشرشیا کلی پس از شنا در رود سن، از رقابت‌های رله ترکیبی تریاتلون المپیک که روز دوشنبه برگزار می‌شود، کنار کشید.

ورزشکاران مریض شدند: فینال المپیک پرید

به گزارش "ورزش سه"، کلر میشل، ۳۵ ساله، طی چهار روز گذشته بیمار بوده است و این بیماری اکنون او را از حضور در مسابقه بازداشته است. از آنجا که بلژیک نمی‌تواند جایگزینی برای او در تیم چهار نفره خود پیدا کند، مجبور به کناره‌گیری شده است.

کمیته المپیک و بین‌المللی بلژیک در بیانیه‌ای اعلام کرد: «کمیته المپیک و فدراسیون تریاتلون بلژیک امیدوار است که درس‌های لازم برای مسابقات تریاتلون آینده گرفته شود. ما به دنبال روزهای تمرینی تضمین شده، روزهای مسابقه و فرمت‌هایی هستیم که از قبل مشخص باشند و شرایطی که منجر به عدم اطمینان در بین ورزشکاران، همراهان و هواداران نشود.»

عفونت اشرشیا کلی میشل پس از آن رخ داد که آلودگی رود سن منجر به تعویق رقابت انفرادی مردان شد. این رقابت یک روز به تعویق افتاد و در نهایت الکس یی از بریتانیا به مدال طلا دست یافت. بث پاتر نیز برای بریتانیا در رقابت زنان مدال برنز کسب کرد.

آنها یکی از مدعیان اصلی کسب مدال طلا در رله ترکیبی هستند و میزبان فرانسه نیز رقیب جدی آنها محسوب می‌شود. با این حال، نگرانی‌ها در مورد لغو این رقابت افزایش یافته است، زیرا به دلیل کیفیت پایین آب، به ورزشکاران اجازه شنا تمرین کردن در روز یکشنبه داده نشد. یک ورزشکار بلژیکی دیگر نیز تصمیم به شنا کردن ورزشکاران در رود سن را «بیهوده» خوانده است. بارش شدید باران در پاریس باعث افزایش سطح باکتری اشرشیا کلی و سایر میکروب‌ها در رود سن شده است. جولین ورمیلن، ورزشکار بلژیکی و هم‌تیمی میشل بیمار، پس از شنا در رود سن از کیفیت آب بسیار ناراضی بود.

او پس از مسابقه زنان گفت: "من آب زیادی نوشیدم، بنابراین فردا متوجه می‌شوم که بیمار می‌شوم یا نه. البته طعم آن شبیه کوکاکولا یا اسپرایت نبود."

او افزود: "وقتی زیر پل شنا می‌کردم، چیزهایی را دیدم و احساس کردم که نباید زیاد به آن‌ها فکر کنیم. رود سن صدها سال است که کثیف است، بنابراین نمی‌توانند بگویند که ایمنی ورزشکاران اولویت آن‌هاست. این حرف مزخرف است!"

شنا در رود سن به دلیل مشکلات کیفیت آب بیش از یک قرن است که در پاریس ممنوع شده است. با وجود یک پروژه نوسازی بزرگ به ارزش یک میلیارد یورو، کیفیت آب همچنان طبق برنامه زمانی پیش‌بینی شده به استاندارد نرسیده است.

دیدگاه‌ها