کد خبر : 2059728 | 15 مرداد 1403 ساعت 10:48 | 63.3K بازدید | 31 دیدگاه

تابعیت اماراتی روی میز ستاره‌های ادنوک لیگ

حریف تیم ملی ایران، منتخب جهان می‌شود!

فدراسیون فوتبال امارات قصد دارد تا با دادن تابعیت به برخی بازیکنان خارجی، آنها را به تیم ملی دعوت کند.

حریف تیم ملی ایران، منتخب جهان می‌شود!

به گزارش "ورزش سه"، امارات یکی از حریفان ایران در مرحله سوم مقدماتی جام جهانی است. پائولو بنتو پرتغالی امیدوار است تا بتواند تیم ملی این کشور را به آرزوی قدیمی خود یعنی حضور در بزرگترین تورنمنت فوتبالی جهان برساند. با توجه به افزایش سهمیه‌های قاره آسیا، این هدف نیز دور از دسترس نیست.

فوتبال امارات که طی سال‌های اخیر هرگز تیمی مدعی در سطح قاره نبوده و نتوانسته است به حضور در جام جهانی نزدیک شود، این‌بار با طرح و برنامه متفاوتی قصد دارد تا ترکیب تیم ملی خود را تقویت کند و آن هم استفاده از بازیکنان خارجی است که در این کشور حضور دارند.

2063033

در واقع اماراتی‌ها درست به‌مانند قطر و برخی دیگر از کشورهای آسیایی، قصد دارند تا به تعدادی از ستاره‌های خارجی شاخص در ادنوک لیگ تابعیت اماراتی بدهند و آنها بتوانند با حضور در ترکیب این تیم، به تقویت اسکواد تیم ملی امارات کمک کنند و به جام جهانی راه یابند.

اماراتی‌ها برخی از ستاره‌های شاخص که پنج سال و یا بیشتر را در لیگ این کشور به میدان رفته‌اند، هدف قرار داده و می‌خواهند با کسب رضایت این افراد، تابعیت امارات را به آنها داده و در ترکیب تیم ملی استفاده کنند، بازیکنان مطرحی که از کیفیت خوبی نیز برخوردار هستند.

فدریکو کارتابیا، بازیکن آرژانتینی که سال‌های زیادی را در فوتبال اسپانیا سپری کرده، یکی از نفرات مدنظر اماراتی‌هاست. این بازیکن که 105 بار در لالیگا به میدان رفته، اکنون عضو تیم فوتبال شباب الاهلی است و 108 بار نیز لباس این تیم را بر تن کرده است.

او از سال 2019 در این تیم اماراتی حضور دارد و موفق به زدن 39 گل برای شباب الاهلی شده و 26 بار نیز پاس گل داده است. بازیکنی که اماراتی‌ها قصد دارند تا او را به تیم ملی کشورشان دعوت کنند.

2063032

نیکولاس خیمنز، دیگر بازیکن آرژانتینی مدنظر اماراتی‌هاست. او فصل قبل عملکرد فوق‌العاده‌ای در ترکیب الوصل داشت و با به ثمر رساندن هشت گل و دادن نوزده پاس گل، سهم به‌سزایی در قهرمانی تیمش داشت و نامزد کسب عنوان بهترین بازیکن فصل گذشته ادنوک لیگ شده است.

او در سال 2020 به بنی یاس پیوست و طی سه فصل حضور در این تیم، عملکرد بسیار خوبی را از خود ارائه کرد و فصل قبل نیز در الوصل توپ زد. اماراتی‌ها می‌خواهند تا به این بازیکن تابعیت کشورشان را داده و او را نیز به تیم ملی دعوت کنند.

2063034

ساشا ایوکوویچ صربستانی نیز هدف بعدی امارات است. او مدافع کنونی الوحده است که در سال 2019 به بنی یاس پیوسته بود. فدراسیون فوتبال امارات قصد دارد تا این بازیکن را نیز به تیم ملی دعوت کند.

البته لیست اماراتی‌ها شامل نفرات دیگری نیز می‌شود و آنها به بازیکنان خارجی زیادی پاسپورت کشورشان را داده‌اند ولی شاخص‌ترین بازیکنان، نفراتی بودند که در بالا نامشان ذکر شد. باید دید که طرح و برنامه فدراسیون فوتبال امارات به کجا خواهد رسید ولی مشخص است که تیم ملی فوتبال این کشور به‌زودی به یکی از پرستاره‌ترین تیم‌های ملی آسیا تبدیل خواهد شد.

دیدگاه‌ها