کد خبر : 2059673 | 14 مرداد 1403 ساعت 11:59 | 55.6K بازدید | 18 دیدگاه

ماموریت ویژه کارلیتوس

آخر همه فینال‌ها: آلکاراس مانع گُلدن اسلَم نواک

کارلوس آلکاراس امروز برابر نواک جوکوویچ یک هدف خاص دارد، اینکه نگذارد دست اسطوره تنیس به گلدن اسلم برسد.

آخر همه فینال‌ها: آلکاراس مانع گُلدن اسلَم نواک

به گزارش "ورزش سه"، جوان‌ترین فینالیست از زمان المپیک سئول 88، کارلوس آلکاراس، در برابر مسن‌ترین آنها، نواک جوکوویچ. دوئل نسل‌ها بین ستاره اسپانیایی و اعجوبه صرب امروز بعدازظهر (15.30) هفتمین فصل خود را تجربه می‌کند. آنها در دوئل‌های قبلی هر کدام سه برد را به دست آورده‌اند.

تنها 21 روز از آخرین فینال ویمبلدون می‌گذرد که در آن آلکاراس پیروزی‌اش را در برابر نواک تکرار کرد. نوله پس از عمل جراحی زانو در 5 ژوئن در پاریس به‌موقع به این رقابت‌ها رسید.

جوکوویچ معجزه جدیدی را رقم زد زیرا او به پایتخت فرانسه بازگشته است و این‌بار برای تحقق آخرین رویای خود و با راکتی که در دست دارد.

2059250

نواک با 24 عنوان گرند اسلم، جام دیویس و هفت قهرمانی ATP، تنها یک افتخار را کم دارد، قهرمانی در المپیک. جوکوویچ با پنج حضور در المپیک می‌داند که در 37 سالگی برای آخرین‌بار مسافر این قطار شده است. به همین دلیل سعی می‌کند فشار را از بین ببرد: «صربستان یکشنبه این هفته یک مدال می‌گیرد.»

برای او مقام اول با مقام دوم یکی نیست و همچنین برای آلکاراس که هر بار که به زمین تنیس پای می‌گذارد، رکوردهای جدیدی را ثبت می‌کند. او می‌گوید: «فینال‌ها برای بردن هستند.» کارلیتوس، در 21 سالگی، می‌خواهد یک فینال دیگر را ببرد، المپیک.

از 19 فینال قبلی، او 15 فینال را فتح کرده است، از جمله پنج فینال در گرنداسلم‌ها که فشاری مشابه دیدار امروز داشتند. آلکاراس امروز می‌تواند به رکورد الگوی خود رافا نادال برسد که در پکن 2008 قهرمان شد و طلا گرفت.

جوکوویچ با پیروزی در دیدار امروز می‌تواند به پنجمین تنیسوری تبدیل شود که گُلدن اسلَم را کامل می‌کند: برنده شدن در هر 4 گرند اسلم‌ تنیس و طلای المپیک. آندره آغاسی، رافائل نادال، اشتفی گراف و سرنا ویلیامز قبلا این کار را انجام داده‌اند.

نواک بعد از رسیدن به فینال هشدار داد: شکست دادن کارلوس بزرگ‌ترین چالش است، اما من آمادگی بیشتر و تحرک بهتری نسبت به ویمبلدون دارم.

پاریس برای یک فینال تاریخی لباس خواهد پوشید. مادر تمام فینال‌ها.

دیدگاه‌ها