کد خبر : 2059665 | 14 مرداد 1403 ساعت 11:44 | 12.6K بازدید | 10 دیدگاه

یک چهارم نهایی المپیک پاریس؛

اسلوونی - لهستان: پدیده غول‌کش علیه شماره یک

در اولین بازی یک چهارم نهایی المپیک دو تیم لهستان و اسلوونی به مصاف هم خواهند رفت.

اسلوونی - لهستان: پدیده غول‌کش علیه شماره یک

به گزارش "ورزش سه"، در اولین بازی از مرحله یک‌چهارم نهایی والیبال المپیک در بخش مردان از ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه روز دوشنبه به وقت تهران، تیم‌های والیبال اسلوونی و لهستان به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

تیم اسلوونی که برای اولین‌بار است در المپیک شرکت می‌کند، در دور گروهی کولاک به پا کرد و با سه پیروزی بر فرانسه، صربستان و کانادا راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد. از سوی دیگر لهستانی‌ها که در گروه مرگ قرار داشتند با دو برد برابر مصر و برزیل و یک باخت روبه‌روی ایتالیا راهی این مرحله و جدال و اسلوونی شده‌اند.

لهستانی‌ها از المپیک آتن تا المپیک توکیو پنج دوره است در مرحله یک‌چهارم نهایی حذف شده‌اند و این مرحله به یک طلسم عجیبی برای آنها بدل شده است. این تیم که در حال حاضر رنکینگ یک دنیا را در اختیار دارد امیدوار است با تیم خوب و مربی کار کشته‌ای چون نیکولا گربیچ که در اختیار دارد سرانجام این طلسم را بشکند و راهی نیمه‌نهایی شود.

از آن‌طرف اسلوونی شگفتی‌ساز که با یک جمعیت کمتر از سه میلیون نفری، راهی این مرحله شده قصد ندارد به راحتی از المپیک خداحافظی کند و همچنان می‌خواهد به رویاپردازی خود ادامه دهد. ستاره بی‌چون و چرای اسلوونی در المپیک تا این‌جای کار تونچک اشترن بوده که امتیازآورترین بازیکن مسابقات نیز هست.

دو تیم امسال در لیگ ملت‌های والیبال دو بار به مصاف هم رفتند که یک پیروزی در دور مقدماتی برای اسلوونی و یک پیروزی در بازی رده‌بندی برای لهستانی‌ها بوده است. باید دید جدال اندیشه‌های نیکولا گربیچ و گئورگی کرتو سرمربی‌های هر دو تیم به سود کدام یک به اتمام خواهد رسید.

ترکیب احتمالی لهستان: مارسین یانوش، بارتوش کورک، یاکوب کوچانوفسکی، متئوش بینیک، توماژ فورنال، ویلفردو لئون و پاول زاتورسکی

ترکیب احتمالی اسلوونی: گریگوری روپرت، تاین اورنات، کلمن چبول، تونچک اشترن، یان کوزامرنیک، آلن پاژنک و یانی کواچیچ

دیدگاه‌ها