کد خبر : 2059625 | 14 مرداد 1403 ساعت 07:51 | 62.7K بازدید | 8 دیدگاه

هروه رنار: ما مستحق نیمه‌نهایی بودیم، نه برزیل

هروه رنار، سرمربی تیم ملی زنان فرانسه، پس از شکست مقابل برزیل و حذف از المپیک ۲۰۲۴، از تیمش تمجید کرد و بازیکنانش را مستحق حضور در نیمه‌نهایی دانست.

هروه رنار: ما مستحق نیمه‌نهایی بودیم، نه برزیل

به گزارش "ورزش سه"، شنبه شب تیم ملی فوتبال زنان فرانسه با وجود ارائه یک بازی خوب، نتوانست به نتیجه مطلوب دست یابد و با شکست ۱-۰ مقابل تیم ملی برزیل، از مسابقات حذف شد.

هروه رنار، سرمربی فرانسه، در مصاحبه‌ای پس از بازی گفت: «وقتی حذف می‌شویم اما بازی ضعیفی ارائه می‌دهیم، ناامیدکننده است. اما امشب، تیم ما بازی خوبی ارائه داد و مقابل تیمی خاص بازی کرد. امشب فوتبال برنده نشد چون ما خوب بودیم اما برزیل به نیمه‌نهایی رسید و ما نتوانستیم با یک پنالتی از دست رفته، یک تیرک و چندین موقعیت دیگر، از سد آن‌ها بگذریم. ما به اندازه کافی از موقعیت‌هایمان استفاده نکردیم.»

2062883

او ادامه داد: «دختران هرگز تسلیم نشدند، آن‌ها ادامه دادند و تلاش کردند، تا اینکه در یک ضدحمله کوچک اشتباه کردند. ما فقط یک‌بار غافلگیر شدیم. چیز زیادی برای گفتن ندارم، جز اینکه تمام کادر فنی شایسته چیز خیلی بیشتری بودند. گاهی باید تلخی‌ها را بپذیریم، این فوتبال است.»

در پاسخ به سوالی درباره پایان مأموریتش، سرمربی گفت: «من آمده بودم تا به نیمه‌نهایی برسم و امشب نتوانستیم این کار را انجام دهیم. شما نتیجه‌گیری کنید. وقتی تعداد موقعیت‌هایی که امشب داشتیم و عملکردی را که ارائه دادیم می‌بینید، چه می‌خواهید که بگویم؟»

خبرنگاری پرسید: «شما سال گذشته پس از حذف در مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل استرالیا نمی‌خواستید از شکست صحبت کنید. امسال، آیا این را شکست می‌دانید؟»

2062882

سرمربی پاسخ داد: «این یک ساختار بود. شما از شکست صحبت می‌کنید. شکست چیست؟ وقتی یک بازی را نمی‌بریم و به نیمه‌نهایی نمی‌رسیم، این یک شکست است. اما باید به‌طور منطقی به مسائل نگاه کنیم. این تیم همه چیز را انجام داد. چیزهایی دیدم که برایم قابل درک نیست. ما نباید بازنده می‌شدیم. نمی‌توانیم اجازه دهیم این اتفاقات در زمین رخ دهد. بهانه‌ای نمی‌خواهیم. ما موقعیت‌هایی برای بردن بازی داشتیم و نتوانستیم از آن‌ها استفاده کنیم. چیز زیادی برای گفتن ندارم، اگر می‌خواهید بگویید که این یک شکست است، بگویید. این کلماتی است که شما استفاده می‌کنید و من آن را درک می‌کنم. ما به اندازه تلاش واقعی‌مان پاداش نگرفتیم. من افراد فوق‌العاده‌ای را با خود داشتم و آن‌ها پاداش کارهایشان را نگرفتند. من برای آن‌ها ناراحتم.»

در پاسخ به سوالی درباره تجربه یک و نیم ساله با این تیم، رنار گفت:«یک تجربه بسیار زیبا. من افراد فوق‌العاده‌ای با خود داشتم و آن‌ها پاداش نگرفتند. برای خودم مهم نیست. ناراحتم اما برای آنها. من قبلاً زانو زده‌ام، باخته‌ام، برده‌ام، سفر کرده‌ام. اما در اینجا افراد با ارزشی بودند که تمام توان‌شان را گذاشتند و امشب گریه می‌کنند. من حتی ناراحت نیستم. چون این شغل همین است. من برای آن‌ها ناراحتم، آن‌ها همه چیز را دادند، مثل دیوانه‌ها کار کردند و بسیار خوب بودند.»

دیدگاه‌ها