کد خبر : 2059606 | 14 مرداد 1403 ساعت 00:40 | 38.7K بازدید | 23 دیدگاه

سومین قهرمانی المپیک

یک غول با رژیم غذایی تک محصوله: فقط طلا!

رایان کراوزر آمریکایی با کسب سومین مدال طلای پیاپی المپیک در پرتاب وزنه، جایگاه خود را به عنوان بهترین پرتاب‌کننده وزنه تاریخ تثبیت کرد.

یک غول با رژیم غذایی تک محصوله: فقط طلا!

به گزارش "ورزش سه"، این غول آمریکایی با پرتابی به طول 22.90 متر، بار دیگر بر سکوی قهرمانی المپیک ایستاد. او تنها پرتاب‌کننده وزنه‌ای است که توانسته سه بار متوالی قهرمان المپیک شود.

جو کوواکس هم‌وطن او با پرتابی به طول 22.15 متر به مدال نقره رسید و راجیندرا کمپبل جامائیکایی با اختلاف اندکی سوم شد.

کراوزر که رکورددار جهان (23.56 متر) و المپیک (23.30 متر) پرتاب وزنه است، با این قهرمانی جدید، افتخارات بی‌نظیر خود را در این رشته ورزشی گسترش داد.

این ورزشکار 31 ساله در طول فصل با مصدومیت آرنج و عضله سینه دست و پنجه نرم می‌کرد و حتی در کسب سهمیه المپیک برای تیم آمریکا تردید داشت. اما حالا این تردیدها برای قهرمان سه‌گانه المپیک خاطره‌ای دور است.

2062826

کراوزر می‌گوید: «موفقیت در دو و میدانی نیازمند تلاش و فداکاری بسیار است. هر چهار سال یک بار فرصت داریم توانایی خود را به جهان نشان دهیم. رقابت در المپیک افتخار بزرگی است و هر دوره آن خاص و ویژه است.»

این غول 2 متری چه برنامه‌ای برای آینده دارد؟ او قصد ادامه فعالیت در پرتاب وزنه را دارد و ممکن است در چند سال آینده به پرتاب دیسک هم روی آورد. اما هدف اصلی او کسب چهارمین مدال طلای المپیک در لس‌آنجلس 2028 است.

دیدگاه‌ها