کد خبر : 2059477 | 13 مرداد 1403 ساعت 16:16 | 24.7K بازدید | 12 دیدگاه

خاص‌ترین ستاره والیبال المپیک: یک‌ کم‌شنوای ۳۹ساله

تیم ملی والیبال آمریکا یک عضو فوق‌العاده ویژه دارد.

خاص‌ترین ستاره والیبال المپیک: یک‌ کم‌شنوای ۳۹ساله

 به گزارش "ورزش سه"، دیوید اسمیت (39 ساله)، عضو کم‌شنوای تیم ملی والیبال ایالات متحده آمریکا، در المپیک 2024 پاریس، در چهارمین المپیک خود حضور دارد.  

اسمیت، بازیکن میانی تیم والیبال ایالات متحده، در ست سوم مسابقه گروه C والیبال مردان مقابل ژاپن در المپیک پاریس که در در ساوت پاریس آرنا در پاریس فرانسه برگزار شد، به عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفت و به پیروزی 3-1 تیمش کمک کرد.

اسمیت به‌طور مادرزادی ناشنواست و نمی‌تواند صدای مربیان و هم‌تیمی‌های خود را بشنود، بنابراین با خواندن حرکات لب ارتباط برقرار می‌کند. والیبال ورزشی است که در آن ارتباط بین بازیکنان اهمیت زیادی دارد، اما اسمیت و هم‌تیمی‌هایش به روش‌های مختلف به‌طور دقیق نظرات خود را تبادل می‌کنند.

سی‌ان‌ان گزارش داد: «در طول بازی، اگر اسمیت فریاد بزند، نشان‌دهنده این است که او متوجه شده است.»

اسمیت به عنوان یک کهنه‌سربازی که چهار بار حضور در المپیک را تجربه کرده، کمک زیادی به هم‌تیمی‌هایش می‌کند. او پس از پیوستن به تیم ملی ایالات متحده در سال 2009، در بازی‌های لندن 2012، ریودوژانیرو 2016، توکیو 2020 و حالا پاریس 2024 روی صحنه رفت.

اسمیت گفت: «از زمانی که به المپیک قدم گذاشته‌ام، که حتی یک بار هم حضور در آن سخت است، رؤیای من برای ورزشکار شدن محقق شد. در بازی‌های ریو هم با هم‌تیمی‌هایم مدال برنز گرفتم.»

در واقع، اسمیت دیرتر از سایر ورزشکاران شروع به تمرین کرد. او که از کودکی عاشق فوتبال بود، در سن 14 سالگی والیبال را به طور جدی شروع کرد و پس از فارغ‌التحصیلی از دبیرستان در سال 2003، به رهبری جان اسپرو، مربی فعلی تیم ملی، وارد دانشگاه کالیفرنیا در ایروین شد.

اسپرو گفت: «والیبال ورزشی است که ارتباط در آن مهم است، اما ما راهی برای بازی با اسمیت پیدا کردیم و بعد از آن اصلاً مشکلی نبود.»

اسپرو همچنین گفت: «اسمیت به بسیاری از افراد کم‌شنوا این رؤیا و امید را می‌دهد که من هم می‌توانم این کار را انجام دهم. امیدوارم که اسمیت همچنان بر بسیاری از افراد تأثیر مثبت بگذارد.»

دیدگاه‌ها