کد خبر : 2059460 | 14 مرداد 1403 ساعت 03:59 | 11.7K بازدید | 31 دیدگاه

تا آماده شدن آزادی پیدا کردن زمین بر عهده خودشان است

وزیر ورزش: اندازه چمن آزادی ذخیره چمن داریم!

وزیر ورزش و جوانان می‌‌گوید در بازسازی ورزشگاه آزادی دقت فدای سرعت نخواهد شد تا استادیوم به بهترین شکل مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

وزیر ورزش: اندازه چمن آزادی ذخیره چمن داریم!

به گزارش "ورزش سه"، پروژه بازسازی ورزشگاه آزادی و محل برگزاری مسابقات خانگی پرسپولیس و استقلال در فصل جدید یکی از بزرگترین چالش‌های فوتبال ایران در هفته‌های اخیر بوده است و سازمان لیگ در حالی ورزشگاه تختی را به عنوان میزبان بازی‌های سرخابی‌ها در هفته‌های ابتدایی معرفی کرد که این موضوع مورد اعتراض برخی از مسئولان دو باشگاه قرار داشت‌.

کیومرث هاشمی درباره شرایط استادیوم آزادی گفت: ورزشگاه آزادی یکی از ورزشگاه‌های قدیمی ماست. این استادیوم سال‌های سال بوده و خدمات خوبی به ورزش کشور داده است. باید اعتباراتی برای تعمیرات و تجهیز این ورزشگاه داده شود. در سال‌های گذشته کمتر توجه شده بود، اما در سال جدید و در قانون بودجه ۱۴۰۳ ما ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای تعمیر و بازسازی همه جوانب از جمله بحث مقاوم‌سازی، نور، سکوها، خدمات جانبی و... این مجموعه گذاشتیم.

او ادامه داد: همه این کارها با یک شرکت پیمانکاری قوی است که ذیل قرارگاه خاتم الانبیا کار می‌کند. این شرکت حتی قبل از اینکه قرارداد امضا شود، فعالیت‌های خودش را شروع کرده تا خدمات خوبی به تیم‌های ملی ما بدهد، چون ورزشگاه آزادی می‌تواند این خدمات را به تیم‌های ملی بدهد و ورزشگاه جدید هم که در دستور کار است و مقدمات آن فراهم شده، می‌تواند مکمل این باشد. ما این بودجه را پیش‌بینی کردیم و در حال حاضر کار می‌‌کند.

هاشمی تاکید کرد: ما به فدراسیون هم اعلام کردیم سناریوی دوم هم آماده شود تا یک زمین جایگزینی را برای استقلال و پرسپولیس با نظر خود باشگاه‌ها پیش‌بینی کنند، چون تامین زمین باشگاه‌ها به عهده خودشان است. اما از آنجایی که دو تیم استقلال و پرسپولیس، دو تیم پرطرفدار و مردمی ما هستند، شاید نشود که همه ورزشگاه‌ها میزبانی در تهران را بر عهده بگیرند، لذا این خدمات انجام می‌شود. البته گفتند بازدیدهایی هم از مجموعه تختی داشتند.

وزیر ورزش و جوانان همچنین گفت: زمانی که من حدود ۱۰ ماه پیش در راس وزارت ورزش قرار گرفتم، یک متر هم برای ورزشگاه آزادی خزانه چمن نداشتیم، اما الان اندازه همین ورزشگاه خزانه داریم و بلافاصله بعد از هر بازی که بخشی از چمن خراب می‌شود، بلافاصله جایگزین می‌شود. امیدواریم چند بازی ابتدایی را بتوانند با چند ورزشگاه دیگر از جمله ورزشگاه تختی مدیریت کنند. ما هم دستور دادیم که اگر می‌توانند از ظرفیت چمن آنجا استفاده کنند تا ورزشگاه آزادی به بهترین شکل ممکن به بهره‌برداری برسد. ما نباید دقت را فدای سرعت کنیم و خدایی نکرده اقدام سریعی انجام بدهیم و اتفاق سنگینی بیفتد و خدایی نکرده هیچکدام از ما نتوانیم پاسخگوی آن باشم، اما این دلیل نمی‌شود. ما هفته‌ای حداقل یک‌بار بازی داریم و دنبال این هستیم دغدغه و نگرانی برطرف شود.

او درباره شرایط ورزشگاه شهرقدس و دستگردی و عدم آمادگی آنها برای میزبانی از مسابقات گفت: این وظیفه ما نیست‌. انتخاب زمین برای دو باشگاه، باید انتخاب خود باشگاه باشد. باشگاه می‌تواند برود بگوید من ورزشگاه دستگردی را می‌خواهم. البته موانعی هم وجود دارد و شورای تامین هم باید موافقت کند. شرایطی هم هست که شاید کمتر باشگاهی درگیر این مسائل هستند، اما اگر دو باشگاه احساس می‌کنند ورزشگاهی در تهران هست که به دردشان می‌خورد، می‌توانند با سازمان لیگ صحبت کنند و زمین موردنظرشان را انتخاب کنند و تا زمان آماده‌سازی ورزشگاه آزادی از آن استادیوم‌ها استفاده کنند.

هاشمی در واکنش به اینکه شرکت توسعه هنوز مبلغی را که باید به فدراسیون پرداخت کند، پرداخت نکرده است گفت: اینطور نیست. صورت‌جلسه‌ای بین شرکت توسعه و فدراسیون فوتبال امضا شده و هر آنچه تفاهم شده، باید اجرا شود. کوتاهی از هر کدام باشد، من خودم پیگیر هستم. قرار بر این است که ضمانت‌نامه لازم را خود فدراسیون به شرکت توسعه بدهد تا پول پرداخت شود. من فکر می‌کنم این هفته این کار انجام شود. فدراسیون باید کمک کند و ضمانت‌نامه را تقدیم شرکت توسعه کند.

دیدگاه‌ها