کد خبر : 2059363 | 13 مرداد 1403 ساعت 09:43 | 63.5K بازدید | 28 دیدگاه

لهستان را بی‌خیال، مدعی اصلی طلای المپیک اینجاست

تا اینجای مسابقات والیبال المپیک آمریکا آماده‌ترین تیم بوده است.

لهستان را بی‌خیال، مدعی اصلی طلای المپیک اینجاست

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی والیبال آمریکا که در لیگ ملت‌های این فصل با عدم صعود به مرحله حذفی همه را ناامید کرده بود، در دور مقدماتی مسابقات المپیک پاریس به خوبی توانست از خود اعاده حیثیت کند.

جان اسپرا و تیمش در سه بازی دور مقدماتی المپیک به ترتیب توانستند آرژانتین، آلمان و ژاپن را شکست دهند که هر سه از عنوان‌داران المپیک به شمار می‌روند. این نسل از والیبال آمریکا که به پایان دوران ملی خود نزدیک می‌شود، تمام توان خود را گذاشته تا پس از شانزده سال یک بار دیگر طعم قهرمانی در المپیک را بچشند. آنها آخرین بار در المپیک پکن با شکست برزیل به مدال طلا رسیده بودند.

آمریکایی‌ها پس از المپیک پکن، جز یک برنز ریودوژانیرو، عملکرد چشمگیری در المپیک‌ها نداشتند، به طوری که این ناکامی در کسب قهرمانی به یک طعنه در بین کارشناسان بدل شده است.

پس از سال ۲۰۰۸ که آمریکا قهرمان المپیک شد، گفته شده که این تیم خود را برای قهرمانی در المپیک بعدی آماده می‌کند، ولی سه دوره است که آنها حتی رنگ حضور در فینال را هم ندیده‌اند و پس از ناکامی در هر المپیک، وعده قهرمانی در المپیک بعدی را می‌دهند.

تیم ملی والیبال آمریکا برای پایان دادن به این طعنه‌ها چاره‌ای جز قهرمانی در این دوره ندارد. آنها در کنار اسلوونی بهترین تیم‌های المپیک تا کنون بوده‌اند و سه بازی بی‌نقص را در دور مقدماتی از خود به نمایش گذاشته‌اند.

این تیم در مرحله یک‌چهارم نهایی به یکی از تیم‌های ژاپن یا برزیل برخورد خواهد کرد و اگر بتواند استرس این دور را پشت سر بگذارد، با خیال آسوده‌تری به مسابقات ادامه خواهد داد و با بازیکنان فوق‌العاده باتجربه‌ای که در اختیار دارد، قهرمانی المپیک پس از شانزده سال دور از دسترس آنها نخواهد بود. قهرمانی المپیک می‌تواند پایان بی‌نظیری بر نسل فعلی آمریکا با بازیکنانی چون متئو اندرسون، داوید اسمیت، مکسول هولت، گرت ماگوتوتیا و چند بازیکن دیگر باشد.

دیدگاه‌ها