کد خبر : 2059329 | 13 مرداد 1403 ساعت 05:47 | 108.3K بازدید | 67 دیدگاه

سلام مهدی قایدی! (عکس)

هفت سال پیش در چنین روزی، ستاره بوشهری فوتبال ایران نخستین بازی خود در لیگ برتر را انجام داد.

سلام مهدی قایدی! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، نخستین بازیکنی که در تابستان پرسروصدای سال ۹۶ به استقلال پیوست، نوجوان بوشهری ۱۷ ساله‌ای بود که از ایرانجوان بوشهر به جمع شاگردان منصوریان اضافه شد. این ستاره کسی نبود جز مهدی قایدی که آن روزها حتی در ویکی پدیا نیز صفحه‌ای مختص به او ساخته نشده بود.

بازیکنی با قد و قامت کوتاه که در نگاه اول خیلی‌ها به دلیل فیزیک نه چندان قدرت‌مندش تصور می‌کردند از آن دست بازیکنانی به حساب می‌آید که قرار است زود به زود خبر مصدومیتش به گوش برسد.

2062207

قایدی به علت محرومیت نخستین بازی استقلال در لیگ هفدهم مقابل صنعت نفت را از دست داد، اما نامش در لیست بازیکنان این تیم پیش از مصاف با استقلال خوزستان در هفته دوم قرار گرفت. دیداری که استقلال با وجود خلق موقعیت‌های پی‌درپی، در امر گلزنی ناکام مانده بود تا علیرضا منصوریان تصمیم به داخل آوردن مهدی قایدی در شصت‌وچهارمین دقیقه بازی بگیرد. قایدی که تا پیش از آن هرگز‌ مقابل آن تعداد هوادار آن هم در ورزشگاه آزادی حضور نیافته بود، با بوسیدن زمین به جای امید نورافکن مهیای ورود به میدان شد.

2062208

از همان اولین توپی که دشت کرد مشخص بود که آبی‌ها چه بازیکن بااستعدادی را به خدمت گرفته اند. دریبل‌های ریز و پا به توپ عالی قایدی حسابی هواداران استقلال را به وجد آورده بود و چیزی نمانده بود ستاره بوشهری در نخستین بازی‌اش برای استقلال گل‌سازی کند اما مهاجمین این تیم قدر فرصت‌هایی که او برایشان می‌ساخت را ندانستند.

اگرچه این دیدار در نهایت با تساوی بدون گل دو تیم پایان یافت تا استقلال دوامتیاز خانگی را از دست بدهد، اما ظهور ستاره‌ای به نام قایدی بزرگ‌ترین دستاورد آن شب آبی‌ها بود.

هرچند قایدی در آن فصل نتوانست چندان فرصت بازی پیدا کند و در اسفندماه سال ۹۶ نیز به علت آسیب دیدگی ناشی از تصادف، فصل را از دست داد اما از لیگ هجدهم قایدی از جمله نفرات تاثیر گذار استقلال در لیگ برتر، بخصوص در تیم‌های استراماچونی و فرهاد مجیدی به حساب می‌آمد.

دیدگاه‌ها