کد خبر : 2059317 | 12 مرداد 1403 ساعت 22:13 | 106.4K بازدید | 172 دیدگاه

به‌دلیل شائبه‌های احتمالی مربوط به بحث‌های هواداری؛

چرا آذری جهرمی پیشنهاد وزارت ورزش را نپذیرفت

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر پیشین ارتباطات پیشنهاد حضور در وزارت ورزش را رد کرده است.

چرا آذری جهرمی پیشنهاد وزارت ورزش را نپذیرفت

به گزارش "ورزش سه"، امروز وبسایت خبر آنلاین اینطور نوشت که با پایان ماموریت شورای راهبری دولت چهاردهم، چشم‌ها به نهاد ریاست جمهوری دوخته شده تا لیست کابینه پیشنهادی مسعود پزشکیان از پاستور راهی بهارستان بشود.

اما نکته مهم غیبت یک اسم بزرگ، محمدجواد آذری جهرمی در فهرست اسامی پیشنهادی وزارت خانه‌ها به مجلس خواهد بود. فردی که به همراه محمدجواد ظریف یک بازوی اثرگذار در زمان تبلیغات انتخاباتی مسعود پزشکیان در ماه گذشته بودند‌. او در ایام پیش از رای‌گیری دوشادوش پزشکیان برای پیروزی در انتخابات تلاش می‌کرد و باتوجه به حضور دائمی در فضای اجتماعی، این انتظار وجود داشت که او نامزد حضور در یکی از پست‌های مهم دولت جدید باشد.

بنا بر آنچه که خبرآنلاین نوشته است، اجماع شورای راهبری و برخی چهره‌های اثرگذار در نهایی کردن کابینه پیشنهادی چهاردهم، بر حضور آذری جهرمی در سمت معاونت اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری بوده است.

2062175

بنا بر روایت‌ها، اجماع صورت گرفته در نهایت با مخالفت عارف و برخی اصلاح‌طلبان نزدیک به عارف کنار گذاشته می‌شود و گزینه‌ای دیگر برای این سمت از سوی رئیس جمهوری معرفی می شود.

حضور در معاونت علمی و فناوری دولت چهاردهم نیز یکی دیگر از سمت‌های پیشنهادی برای آذری جهرمی بوده است که عارف در این مورد هم بنا به ملاحظاتی که برای این معاونت داشته با آن مخالفت می کند.

*چرا آذری جهرمی پیشنهاد وزارت ورزش و وزارت ارتباطات را نپذیرفت؟
از سوی دیگر بنا بر اخبار رسیده به خبرآنلاین، سکانداری «وزارت ورزش و جوانان» و «وزارت ارتباطات» نیز به آذری جهرمی پیشنهاد شده بود که آذری جهرمی نپذیرفته است.

در مورد وزارت ارتباطات آذری جهرمی تاکید داشته حضورش در این جایگاه قطعا با مخالفت‌های جدی روبه‌رو خواهد شد که ضربه جدی در مسیر کار این وزارتخانه و دولت پزشکیان خواهد بود و برهمین اساس این پیشنهاد را نپذیرفته است.

2062174

*در مورد وزارت ورزش هم عذر آذری جهرمی جالب و قابل توجه بوده است: 

آذری جهرمی در سال‌های گذشته به عنوان یکی از هواداران تیم فوتبال پرسپولیس در شبکه‌های اجتماعی اقدام به انتشار محتواهای مختلفی در مورد تیم مورد علاقه‌اش کرده و از این رو به صورت خودخواسته حضور در پست وزارت ورزش را نافی اصل بی‌طرفی دانسته است و باتوجه به این مسئله اسم او در میان نامزدهای پست وزارت ورزش و جوانان قرار ندارد. این درحالی است که با واگذار شدن سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از سوی سازمان خصوصی سازی، به پتروشیمی خلیج فارس و هلدینگ بانکی اداره کننده پرسپولیس، دخالت وزارت خانه ورزش در این دو باشگاه به حداقل رسیده است.

طرفداران فوتبال در ایران خاطره مفصلی از دوران وزارت مسعود سلطانی‌فر دارند که از او با عنوان کلی وزیر پرسپولیسی یاد می‌شد. باوری در میان هواداران استقلال که به یک جنگ اعصاب دائمی در میان علاقه‌مندان بدل شده بود.

البته شماهم می‌توانید در این زمینه نظر خود را با ما در میان بگذارید. آیا انتخاب وزیر جوانی مثل آذری جهرمی در پست وزارت‌خانه ورزش را با توجه به افشای علاقه او به باشگاه پرسپولیس به صلاح می‌دانید یا به نظر شما این علاقه در آینده پرسپولیس در رقابت‌های باشگاهی ایران بی تاثیر خواهد بود؟ با حضور در این بحث می‌توانید دیدگاه خود را در مورد این موضوع مهم عمومی کنید.

شش گزینه شورای راهبری برای وزارت ورزش به شرح زیرند:
سید رضا صالحی امیری (رییس سابق کمیته المپیک و سرپرست سابق وزارت ورزش)
محمد مهدی تندگویان (عضو سابق شورای شهر تهران و معاونت جوانان وزارت ورزش)
سیدعلی آقازاده (استاندار سابق مرکزی و معاون سابق وزارت ورزش)
مهدی علی‌نژاد (رییس سابق فدراسیون ووشو و معاون سابق وزیر ورزش)
مناف هاشمی (دبیر کل فعلی کمیته ملی المپیک و معاون سابق شهردار تهران)
احمد دنیامالی (رئیس اسبق فدراسیون قایقرانی و نماینده فعلی شهر انزلی در مجلس)

دیدگاه‌ها