کد خبر : 2059290 | 12 مرداد 1403 ساعت 19:40 | 233.5K بازدید | 343 دیدگاه

پیروزی مقابل تازه‌وارد لیگ عربستان

برد سه گله استقلال با گلزنی زیلیکیچ!

استقلال در دیداری دوستانه برابر تیم فوتبال العروبه عربستان به پیروزی دست یافت.

برد سه گله استقلال با گلزنی زیلیکیچ!

به گزارش "ورزش سه"، دومین و آخرین بازی دوستانه استقلال در اردوی پیش فصل در ترکیه برگزار شد. آبی‌پوشان در شرایطی برابر العروبه به پیروزی سه بر دو دست یافتند که از حریف عقب افتاده بودند اما در نیمه‌دوم و با تغییرات صورت گرفته، روند بازی را تغییر دادند.

العروبه عربستان، نام حریف امروز استفلال بود. این تیم فصل قبل در لیگ دسته اول عربستان عنوان نائب قهرمانی را از آن خود کرد و توانست به رقابت‌های لیگ حرفه‌ای صعود کند. آنها در شرایطی به مصاف شاگردان نکونام رفتند که باید در هفته نخست از فصل جدید، با الاهلی روبرو شوند.

استقلال بازی را با ترکیب زیر آغاز کرد:
* سیدحسین حسینی در درون دروازه ایستاده بود و بازوبند کاپیتانی را نیز بر بازو بسته بود.
* استقلال بازی را با چهار مدافع آغاز کرد. سامان فلاح خرید جدید و جوان آبی‌ها به همراه رافائل سیلوا، زوج خط دفاعی را تشکیل داده بودند.
* رامین رضائیان که به عنوان یکی از بمب‌های تابستانی به استقلال پیوسته بود، در سمت راست بازی می‌کرد و آرمین سهرابیان نیز در سمت چپ به کار گرفته شده بود.
* در مرکز زمین، روزبه چشمی که قابلیت بازی در چند پست را دارد در کنار زبیر نیک‌نفس به بازی پرداخت.
* چهار بازیکن نیز عناصر تهاجمی استقلال را تشکیل دادند. محمدحسین اسلامی در سمت راست و به عنوان وینگر بازی می‌کرد و میلاد زکی‌پور نیز وینگر چپ بود.
* نکونام برای این بازی از زوج خارجی در خط حمله استفاده کرد و جلال‌الدین ماشاریپوف به همراه گوستاوو بلانکو مهاجمان این تیم بودند.

2062162

استقلال بازی را هجومی آغاز کرد و سوار بر بازی بود و پس از گذشت دقایقی، خرید جدید تیم نکونام در این مسابقه گل نخست بازی را به ثمر رساند. آبی‌ها صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند که رامین رضاییان موفق شد با یک شوت دیدنی، تیمش را پیش بیندازد و حساب کار یک بر صفر شد.

2062163

پس از این گل، العروبه عربستان بر حملات خود افزود و روی دو غافلگیری و اشتباهات فردی، فهد الزبیدی موفق شد دو مرتبه دروازه سیدحسین حسینی را باز کرده تا تیم سعودی نیمه‌نخست را با پیروزی دو بر یک به رختکن برود.

اما در نیمه دوم و پس از تغییراتی که جواد نکونام در ترکیب تیمش ایجاد کرد، ورق بازی برگشت. استقلال با تیمی کاملا متحول شده، بر شدت حملات خود افزود و آرش رضاوند که به عنوان یار تعویضی وارد زمین شده بود، از پشت محوطه جریمه با یک شوت سرکش موفق شد حساب کار را دو بر دو کند.

استقلالی‌ها که برای رسیدن به گل پیروزی بر دامنه حملات خود افزوده بودند، توسط شوت بازیکن بوسنیایی برای بار سوم، دروازه العروبه را باز کردند. آلمدین زیلیکیچ که حوالی دقیقه 65 به زمین مسابقه رفته بود، روی کات بک ضربه ارسالی و توپی سرگردان در محوطه جریمه، موفق شد حوالی دقیقه 83 گل سوم تیمش را به ثمر برساند.

با گل زیلیکیچ، نتیجه بازی سه بر دو شد و استقلال توانست این برتری را حفظ کرده و در دومین بازی تدارکاتی خود به پیروزی دست پیدا کند. آبی‌ها در نیمه‌دوم سوار بر بازی بوده و نسبت به نیمه نخست، عملکرد بهتری داشتند

2062164

لازم به ذکر است که در این دیدار و با صلاحدید کادر فنی تمام بازیکنان استقلال به میدان رفتند تا کادرفنی میزان آمادگی آن‌ها را مورد سنجش قرار دهد.

گلزنی آلمدین زیلیکیچ که برای انجام تست‌های نهایی و گرفتن تأییدیه نکونام در این اردو حضور دارد، در نوع خود جالب توجه است. بازیکن بوسنیایی که جذب او با انتقادات شدیدی همراه شده بود.

آرش رضاوند نیز در شرایطی موفق شده برای استقلال گلزنی کند که این بازیکن  در بازی با صالحین نیز این کار را انجام داده بود. این دومین کل هافبک استقلال پس از تمدید قراردادش بود.

این آخرین دیدار تدارکاتی استقلالی‌ها بود و اعضای این تیم قرار است که به تهران بازگردند تا تمرینات خود را در پایتخت از سر بگیرند. آبی‌پوشان پیش از این در نخستین بازی خود در ارزروم، با تساوی یک - یک برابر استانبول اسپور متوقف شده بودند. ضمن اینکه استقلال یک بازی دوستانه نیز در تهران برگزار کرده بود که شاگردان نکونام با پنج گل موفق به عبور از سد صالحین شده بودند.

2062165

دیدگاه‌ها