کد خبر : 2059269 | 12 مرداد 1403 ساعت 18:50 | 11.9K بازدید | 10 دیدگاه

اعتراف هواداران تیراندازی المپیک: سیبل‌ها چقدر دوره!

فاصله زیاد بین تیراندازان با هدف در المپیک باعث حیرت تماشاگران شده است.

اعتراف هواداران تیراندازی المپیک: سیبل‌ها چقدر دوره!

به گزارش "ورزش سه"، تیراندازی با کمان برای اولین بار در سال ۱۹۰۰ در بازی‌های المپیک تابستانی حضور یافت و از آن زمان تاکنون در ۱۸ دوره المپیک برگزار شده است. کره جنوبی با کسب ۲۹ طلا از ۴۱ طلای ممکن از سال ۱۹۸۴ تاکنون، موفق‌ترین تیم در تیراندازی با کمان است. امسال در پاریس، کره جنوبی در مسابقات تیمی مردان و زنان به مدال طلا دست یافت. اما فاصله واقعی بین تیراندازان و هدف باعث حیرت تماشاگران شده است.

طبق قوانین، فاصله بین تیراندازان و اهداف ۷۰ متر است. به دلیل جلوه‌های ویژه تلویزیونی، این فاصله بسیار نزدیک‌تر از آنچه در واقعیت است به نظر می‌رسد. یکی از هواداران در شبکه‌های اجتماعی نوشت: «آیا کسی مثل من شوکه شده که هدف تیراندازی المپیک چقدر دور است؟!»

دیگری توییت کرد: «فکر می‌کنم تیراندازی با کمان نمونه کاملی از ورزش‌های المپیکی است که همه می‌گویند می‌توانم انجامش دهم، اما در واقع ۹۹ درصد از ما حتی نمی‌توانیم به هدف برسیم، چه برسد به اینکه به آن بزنیم.»

هوادار دیگری افزود: «من می‌دانستم که فاصله زیاد است، اما وقتی می‌بینی باورنکردنی است.»

2062061

شخص دیگری نوشت: «در تلویزیون هرگز این را نشان نمی‌دهند. واو.»

یک هوادار دیگر اظهار داشت: «باید این موضوع را در پخش تلویزیونی واضح‌تر کنند.»

یکی از هواداران گفت: «چیز شگفت‌انگیزتر این است که تیر چگونه منحرف می‌شود. تیراندازان به سمت بالا می‌زنند اما تیر در هوا پایین می‌آید و به هدف می‌خورد. واقعا سخت است.»

یکی شوخی کرد و گفت: «هدف در منطقه زمانی دیگری است!»

کانر هال، امیدوار بریتانیایی، پس از شکست مقابل هم‌تیمی خود، تام هال، در مرحله یک‌شانزدهم نهایی، نتوانست به مرحله یک‌چهارم نهایی تیراندازی با کمان انفرادی مردان راه پیدا کند. این دو نفر در امتیاز ۵-۵ برابر بودند که تام هال توانست نزدیک‌تر به هدف شود و به مرحله یک‌چهارم نهایی راه یافت. تام و کانر هال در مسابقات تیمی نماینده بریتانیا بودند اما با نتیجه ۶-۰ مقابل تایوان شکست خوردند.

دیدگاه‌ها