کد خبر : 2059262 | 12 مرداد 1403 ساعت 18:02 | 232.8K بازدید | 46 دیدگاه

یک حرکت اشتباه: اخراج تیم گرجستان

گورام توشیشویلی، جودوکار گرجستانی بعد از یک حرکت ناشایست، باعث شد که تیمش از المپیک 2024 اخراج شود.

یک حرکت اشتباه: اخراج تیم گرجستان

به گزارش "ورزش سه"، مسابقه بین تدی رینر و گورام توشیشویلی در مسابقات جودو المپیک 2024 با جنجال همراه شد. نتیجه این جنجال، اخراج توشیشویلی از المپیک پاریس بود.

مسابقه با رسوایی برای توشیشویلی به پایان رسید که پس از واکنش خشم‌آلود به فن رینر که باعث پیروزی‌اش شد، به طور کامل از بازی‌ها اخراج شد. توشیشویلی به دلیل گذاشتن پای خود در کشاله ران رینر و دست زدن به صورت فرانسوی در پایان مسابقه، کارت قرمز از داوران دریافت کرد و در یک لحظه درگیری به نظر می‌رسید که به سمت حریف خود لگد می‌زند.

کارشناسان هلندی از رفتار توشیشویلی در ورزشی که به دلیل قوانین سختگیرانه در مورد احترام به هر دو رقیب و داور شناخته شده است، شوکه شدند.

یکی از مفسران گفت: «این تهاجم چیست؟ این درست نیست، این باعث می‌شود گرجستان اخراج شود.»

و مفسر دیگر افزود: «کاملا این رفتار شرم‌آوری است. بی‌احترامی او در اینجا فقط یک مدال المپیک را دور می‌اندازد.»

2062054

توشیشویلی در نهایت آرامش خود را باز یافت و قبل از اشاره به جمعیت با رینر دست داد. بعدا تأیید شد که او از مسابقات اخراج شده است و به این معنی است که این گرجستانی نمی‌تواند برای مدال برنز بجنگد. فدراسیون جهانی جودو تأیید کرد که به دلیل اخراج کامل از بازی‌ها، اجازه شرکت در مسابقات تیمی را نخواهد داشت. از سوی دیگر، رینر به مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌ها راه یافت که بعد از ظهر جمعه برگزار می‌شود.

رینر یکی از محبوب‌ترین ورزشکاران فرانسوی در این بازی‌ها است و افتخار روشن کردن مشعل المپیک در مراسم افتتاحیه در رود سن را داشت. این ورزشکار ۳۵ ساله، پیش از این سه بار قهرمان المپیک شده بود و در بازی‌های سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ در دسته وزنی بالای ۱۰۰ کیلوگرم و همچنین در مسابقات تیمی در بازی‌های توکیو در سال ۲۰۲۰ به مدال طلا دست یافته بود. رینر پس از شکست گورام توشیشویلی گرجستانی در روز جمعه همچنان برای بازپس گیری عنوان انفرادی المپیک خود تلاش می‌کند.

دیدگاه‌ها