کد خبر : 2059255 | 12 مرداد 1403 ساعت 17:35 | 12.7K بازدید | 4 دیدگاه

پسر ملی‌پوش سابق انگلیسی به دنبال مدال المپیک

جورج میلز، پسر دنی میلز مدافع سابق تیم ملی انگلیس، امروز در مسابقات دو و میدانی المپیک در ماده ۱۵۰۰ متر مردان برای تیم بریتانیا به میدان رفت.

پسر ملی‌پوش سابق انگلیسی به دنبال مدال المپیک

به گزارش "ورزش سه"، این ورزشکار ۲۵ ساله حالا به دنبال تحقق رویای ناتمام پدرش است و امیدوار است به مرحله نیمه‌نهایی برسد. میلز در دور مقدماتی ۱۵۰۰ متر با زمان ۳ دقیقه و ۳۵ ثانیه و ۹۹ صدم ثانیه در رتبه دهم قرار گرفت. ارمیاس گیرما از اتیوپی با زمان ۳ دقیقه و ۳۵ ثانیه و ۲۱ صدم ثانیه به عنوان نفر اول راهی مرحله بعد شد. شش نفر اول هر گروه به طور مستقیم به مرحله نیمه‌نهایی صعود می‌کنند و بقیه باید در مرحله بازنده‌ها شرکت کنند.

مسابقات مهم مرحله نیمه‌نهایی فردا ساعت ۶:۱۵ بعدازظهر برگزار می‌شود و میلز باید در گروه ۱۴ نفره خود جزو سه نفر برتر قرار بگیرد تا به مرحله بعد راه یابد.

رکورد شخصی میلز ۳ دقیقه و ۳۰ ثانیه و ۹۵ صدم ثانیه است که چهارمین زمان برتر در گروه او محسوب می‌شود و به او امیدواری می‌دهد تا با عملکردی درخشان به مرحله نیمه‌نهایی صعود کند. تنها الیور هوآر استرالیایی در این فصل رکورد بهتری نسبت به میلز دارد که در رتبه ششم جهان قرار دارد.

2062046

دنی میلز، پدر جورج، از او در مسیر دو و میدانی حمایت کرده و در ورزشگاه المپیک رم برای تماشای کسب مدال نقره پسرش در مسابقات ۵۰۰۰ متر قهرمانی اروپا حضور داشت.

دنی ۴۷ ساله می‌گوید: «تماشای دو و میدانی بدترین چیز روی زمین است. در فوتبال اگر اشتباه کنید می‌توانید برگردید و تیم شما را نجات می‌دهد. اما در دو و میدانی هیچ اشتباهی وجود ندارد. شما ده سال برای لحظاتی مثل این زحمت می‌کشید و سپس ۱۳ دقیقه فرصت دارید تا عملکرد خود را نشان دهید. از همان ابتدا منتظر هستید تا کسی اشتباه کند چون چیزهای زیادی می‌تواند اشتباه پیش برود.»

خوشبختانه جورج در رم هیچ اشتباهی مرتکب نشد و با زمان ۱۳ دقیقه و ۲۱ ثانیه و ۳۸ صدم ثانیه اولین مدال بزرگ دوران حرفه‌ای خود را کسب کرد. او تنها پشت سر یاکوب اینگبریگتسن قهرمان جهان قرار گرفت.

این ورزشکار ۲۵ ساله پس از مسابقه تاکید کرد که مدال نقره کمترین انتظاری بود که داشت و از اینکه نتوانست ستاره نروژی اینگبریگتسن را شکست دهد و طلا را کسب کند، ناامید است.

2062045

جورج میلز در رقابت‌های قهرمانی اروپا موفق به کسب مدال نقره در رشته ۵۰۰۰ متر شد. با این حال، بر خلاف انتظار بسیاری، او این موفقیت را جشن نگرفت.

دنی میلز، پدر جورج، در مصاحبه‌ای پس از این موفقیت گفت: «فکر می‌کنم وقتی زمان گذشت و او به این موضوع فکر کرد، درمی‌یابد که کسب مدال نقره در اولین حضور در یک رقابت بزرگ و آن هم با تنها یک شکست مقابل یاکوب اینگبریگتسن، دستاورد فوق‌العاده‌ای است. باید از این لحظات لذت برد، چون نمی‌دانید دفعه بعدی کی پیش می‌آید.»

با این حال، جورج که تابستان امسال را در سنت‌موریس سوئیس سپری کرده و زمستان را در دالستروم آفریقای جنوبی گذرانده، حتی حاضر به نوشیدن یک لیوان شاند‌ی هم نشد تا این موفقیت را جشن بگیرد.

2062044

دنی میلز در این باره گفت: «جورج دو سال پیش تصمیم بزرگی گرفت و خانه را ترک کرد و به کشوری کاملاً متفاوت رفت، اما عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته است. او یکی از پرتلاش‌ترین ورزشکارانی است که می‌شناسم. من تمام عمرم را در ورزش گذرانده‌ام و جورج هیچ سنگی را روی سنگ باقی نمی‌گذارد تا مطمئن شود آماده است.»

او ادامه داد: «من زیاد اهل نوشیدن نبودم، اما این فرهنگ فوتبال بود. گاهی اوقات از برخی چیزها چشم‌پوشی می‌کردیم. اما جورج هیچ کاری نمی‌کند که برای دویدنش خوب نباشد. هیچ چیزی وارد بدنش نمی‌کند که برایش مفید نباشد.»

جورج امیدوار است پدرش بتواند از جایگاه تماشاگران در پاریس او را تماشا کند. دنی میلز افزود: «من تقریباً در همه مسابقات بزرگ او حضور داشته‌ام. برای بازی‌های جوانان کشورهای مشترک‌المنافع به ساموآ رفتم. همه ما برای مسابقات قهرمانی جوانان اروپا به تفلیس رفتیم. برای مسابقات داخل سالن اروپا در ترکیه بودم. او سال گذشته از دست دادن مسابقات جهانی بسیار ناراحت شد، اما این باعث شد مصمم‌تر شود و گفت که اجازه نمی‌دهد دوباره این اتفاق بیفتد.»

دیدگاه‌ها