کد خبر : 2059249 | 12 مرداد 1403 ساعت 16:59 | 18.1K بازدید | 1 دیدگاه

پایان انتظار اسپانیایی‌ها برای طلای المپیک

دیه‌گو بوتین و فلوریان ترایتل، قایقرانان دو نفره کلاس ۴۹ اسپانیا، با اقتدار کامل در رقابت نهایی در مارسی به پیروزی رسیدند و اولین طلای المپیک برای کشورشان را به دست آوردند.

پایان انتظار اسپانیایی‌ها برای طلای المپیک

به گزارش "ورزش سه"، بوتين و ترایتل که به‌عنوان صدرنشین وارد رقابت نهایی شدند، تنها به کسب مقام سوم برای طلا و ششم برای مدال نیاز داشتند، اما آنها قصد نداشتند ریسک کنند و از همان ابتدا با قدرت به رقابت پرداختند. در نهایت این دو قایقران اسپانیایی بودند که با اختلاف ۱۲ امتیاز نسبت به نیوزلندی‌ها و ۱۴ امتیاز نسبت به آمریکایی‌ها به مقام قهرمانی رسیدند. نقره به نیوزلندی‌ها و برنز به آمریکایی‌ها تعلق گرفت.

اسپانیایی‌ها از ابتدا تا انتهای رقابت نهایی برتری خود را نشان دادند، اما در شروع مسابقه کمی نگرانی در اردوی تیم اسپانیا ایجاد شد. کمیته برگزاری مسابقه پرچم بازگشت انفرادی (سیگنال شروع زودهنگام) را بالا برد و سه تیم مجبور به بازگشت به خط شروع و گرفتن جریمه شدند: ایرلند، اروگوئه و کرواسی. به محض اینکه قایق‌های متخلف جریمه‌های خود را گرفتند، کمیته برگزاری مسابقه باید پرچم را پایین می‌آورد. اما عدم پایین آوردن پرچم باعث شد قایق‌های بیشتری خطا کنند. این تردید تا نیمه مسیر باد ادامه داشت تا اینکه پخش تلویزیونی تایید کرد که قایق دیگری که زودهنگام شروع کرده بود، کرواسی بوده است.

قایق بادبانی اسپانیایی در طول مسابقه به‌طور مداوم کنترل بقیه ناوگان را در دست داشت و در نهایت به هدفی که از سه سال پیش و با همکاری بوتین و ترایتل برای آن تلاش می‌کردند، یعنی کسب طلای المپیک پاریس ۲۰۲۴، دست یافت.

رقابت نهایی قایقرانی یک روز پیش از موعد مقرر آغاز شد اما به دلیل باد نامناسب، روز رزرو برای برگزاری فینال با شرایط آب و هوایی بسیار مناسب استفاده شد.

تیم دو نفره، کانتابریایی و کاتالان پس از یک روز درخشان با کسب یک مقام سوم و دو مقام دوم، از روز سه‌شنبه در صدر جدول قرار گرفتند. اگرچه آنها در سه مسابقه آخر روز چهارشنبه عملکرد نامنظمی داشتند و مقام‌های پانزدهم، دوازدهم و ششم را کسب کردند، اما با وجود نزدیک بودن امتیازات بین نفرات برتر، توانستند صدر جدول را حفظ کنند.

بوتین و تریتل، نایب قهرمان جهان در سال 2022 و مدال برنز سال‌های 2023 و 2024 با 68 امتیاز در صدر جدول قرار داشتند. پس از آنها، ایرلندی‌ها، رابرت دیکسون و شان وادیلوف با 73 امتیاز و نیوزلندی‌ها، کایل مک‌هاردی و ویلیام مکنزی با 76 امتیاز در رده‌های بعدی بودند. ایرلند از کسب مدال بازماند.

این بیست و دومین مدال قایقرانی در تاریخ المپیک اسپانیا است و این ورزش را به‌عنوان موفق‌ترین رشته ورزشی در المپیک تأیید می‌کند.

همچنین این سیزدهمین مدال طلای اسپانیا در المپیک است که آخرین آن توسط تامارا اچگوین، آنجلا پوماریکا و سوفیا تورو در لندن 2012 کسب شده بود.

دیدگاه‌ها