کد خبر : 2059222 | 12 مرداد 1403 ساعت 14:33 | 11.5K بازدید | 2 دیدگاه

اتفاق عجیب المپیک: دونده ماراتن در ۱۰۰ متر شرکت کرد!

در اتفاقی نادر، جزایر سلیمان تصمیم به شرکت دادن دونده ماراتن خود در مسابقات 100 متر المپیک پاریس گرفته است.

اتفاق عجیب المپیک: دونده ماراتن در ۱۰۰ متر شرکت کرد!

به گزارش "ورزش سه"، شارون فیریسوا، تنها یکی از دو ورزشکار اعزامی از جزایر سلیمان به بازی‌های پاریس، در دور مقدماتی و انتخابی مسابقات 100 متر شرکت خواهد کرد. این در حالی است که این دونده 30 ساله سابقه‌ای در دوی سرعت نداشته و تخصص او در دوی استقامت است.

فیریسوا پیش از این در مسابقات 5000 متر ریو 2016 و ماراتن توکیو 2020 برای این کشور اقیانوسیه‌ای شرکت کرده بود. او نتوانست جواز حضور در ماراتن پاریس را کسب کند، اما حالا در انتهای دیگر طیف دوومیدانی و در رشته 100 متر که سابقه حضور در آن را ندارد، شرکت خواهد کرد.

مایکل کوالی، رئیس فدراسیون دوومیدانی جزایر سلیمان، اعلام کرد که دو دونده برای شرکت در مسابقات 100 متر معرفی شده‌اند، اما کمیته ملی المپیک تصمیم عجیب و غریب شرکت دادن فیریسوا در این رقابت را اتخاذ کرده است.

این تصمیم در حالی گرفته شده که پیش از این نیز یک دونده رکورددار به دلیل خطای اداری از حضور در مسابقات 100 متر محروم شده بود. کوالی در این باره گفت: «آنها گفتند که تنها جای خالی برای جزایر سلیمان در مسابقات 100 متر است. تصمیم گرفته شد که شارون فیریسوا به جای دو دونده دیگر نماینده کشور در این رقابت باشد. ما هیچ دخالتی در روند انتخاب نداشتیم و آنها مسئولیت ارسال ورزشکاران به المپیک را بر عهده دارند.»

دیدگاه‌ها