کد خبر : 2059196 | 12 مرداد 1403 ساعت 11:42 | 12.1K بازدید | 150 دیدگاه

روایت روزنامه اماراتی از انگیزه حریف سپاهان

روزنامه البیان نوشته است که شباب الاهلی تلاش می‌کند تا با غلبه بر سپاهان راهی مرحله اصلی لیگ نخبگان شود.

روایت روزنامه اماراتی از انگیزه حریف سپاهان

به گزارش "ورزش سه"، روزنامه البیان با انتشار گزارشی نوشته است: شباب الاهلی تلاش خود را برای رسیدن به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در فصل 2024-2025 آغاز می‌کند. این تیم به همراه چهار باشگاه دیگر از غرب و شرق در مرحله مقدماتی این رقابت‌ها که از 6 تا 13 اوت برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد. به این تیم‌ها سهمیه غیرمستقیم برای حضور در این رقابت معتبر اختصاص داده شده است.

شباب الاهلی با الغرافه قطر و فولاد سپاهان ایران برای یک سهمیه حضور در لیگ نخبگان منطقه غرب آسیا رقابت خواهد کرد. همچنین شاندونگ تای‌شان چین با بانکوک یونایتد تایلند برای تعیین سهمیه حضور در مرحله گروهی منطقه شرق آسیا به مصاف هم می‌روند. تیم‌های برنده به 22 باشگاهی که به‌صورت مستقیم به مرحله لیگ راه یافته‌اند، می‌پیوندند. در حالی که سه تیم بازنده مستقیماً به مرحله گروهی سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا منتقل می‌شوند.

مرحله مقدماتی اول لیگ قهرمانان آسیا 2024-2025، سه‌شنبه آینده، در منطقه غرب آغاز می‌شود. در این مسابقه فولاد سپاهان میزبان شباب الاهلی در ورزشگاه نقش جهان اصفهان خواهد بود.

2057569

شباب الاهلی می‌کوشد رکورد شکست‌ناپذیری خود را مقابل سپاهان حفظ کند. این تیم در دو دیدار قبلی خود مقابل سپاهان یک برد و یک تساوی کسب کرده است. این دو مسابقه در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در سال 2014 برگزار شد. شباب الاهلی، که هشت بار قهرمان لیگ امارات شده است، فصل گذشته در ادنوک لیگ دوم شد. این تیم پیش از این 9 بار در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کرده و بهترین دستاورد آن‌ها رسیدن به فینال در سال 2015 است.

سپاهان نیز با قهرمانی در جام حذفی ایران به این مسابقات راه یافته است. این تیم با 14 حضور در لیگ قهرمانان آسیا بیشترین تعداد حضور را در میان تیم‌های ایرانی دارد. سپاهان در سال 2007 به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید و در فصل 2023-2024 نیز به مرحله یک‌هشتم نهایی راه یافت.

برنده دیدار شباب الاهلی و سپاهان برای تعیین تکلیف صعود به مرحله لیگ منطقه غرب آسیا، 13 اوت در ورزشگاه البیت در الخور به مصاف الغرافه قطر می‌رود. الغرافه، که هشت بار قهرمان لیگ قطر شده است، فصل گذشته در لیگ قطر سوم شد و به دنبال بازگشت به رقابت‌های قاره‌ای پس از غیبت در فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا است. این تیم تاکنون 9 بار در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کرده و بهترین دستاوردش رسیدن به مرحله یک‌چهارم نهایی در سال 2010 است.

دیدگاه‌ها