کد خبر : 2059154 | 12 مرداد 1403 ساعت 08:30 | 46.8K بازدید | 37 دیدگاه

يك پيشنهاد به فدراسيون بين المللي شمشيربازي!

با توجه به ضعف و اشتباهات فاحش داوري‌ها در المپيك، هوش مصنوعي را جايگزين داوران كنيد

يك پيشنهاد به فدراسيون بين المللي شمشيربازي!

به گزارش "ورزش سه"، اشتباهات بسيار فاحش و شبهه‌دار داوري در نيمه‌نهايي مسابقات تيمي شمشيربازي المپيك كه علي‌رغم بازبيني صحنه‌ها توسط ويدئوچك، باز هم اصرار به صدور رأي‌هاي جانب‌دارانه از سوي داوران داشت باعث شد تا تيم شمشيربازي ايران با وجود برتري فاحش نسبت به مجارستان، بازنده اين ديدار اعلام شود و عملا دست ايران از حداقل از سكوي دوم و مدال نقره المپيك در عين شايستگي كوتاه بماند.

تصاويري كه بعد از اتمام مسابقه ايران و مجارستان در رسانه‌ها و فضاي مجازي انتشار يافت به وضوح اشتباه محرز داوران را در دادن امتياز ٤٥ به مجارها نشان داد و اين سؤال بزرگ را در ذهن نسبت به عملكرد جانب‌دارانه داوران در حمايت و دادن امتياز به مجارها و در واقع چيدمان فينال و رده‌بندي در ذهن ايجاد كرد. چيدماني كه در آن اولاً دو تيم آسيايي در فينال قرار نگيرند و دوماً تيم فرانسه هم در هر صورت به مدال برسد.

2061868

متأسفانه علی‌رغم اعتراض‌هاي مكرر بازيكنان و كادر فني تيم ملي شمشيربازي به تصميمات پراشتباه و سوگيرانه داوران، اين مسير غيرمنصفانه همچنان دنبال شد تا بچه‌هاي ايران قرباني بزرگ مسابقات تيمي شمشيربازي المپيك شوند. 

جا دارد فدراسيون شمشيربازي با استناد به تصاوير و ويدئوهاي اين مسابقه، اعتراض جدي خود را به نحوه قضاوت و شبهه‌دار بودن آن به فدراسيون جهاني منعكس و به طور مشخص پيشنهاد كند كه به جاي داوراني كه قرار است به جاي قضاوت منصفانه مسابقه، نتايج را تغيير داده و با دستكاري در نتيجه، جاي تيم‌ها را در مراحل نهايي مسابقات چيدمان كنند، فناوري هوش مصنوعي را كه مي توان به صحت آن اعتماد كامل داشت جايگزين داوران كنند. 

به يقين در صورت پيگيري و تحقق اين پيشنهاد هم شاهد قضاوت‌هاي غير جانب‌دارانه و منصفانه در مسابقات مهم و سرنوشت‌ساز رشته شمشيربازي خواهيم بود و هم اعتراضات به داوري‌هاي سوگيرانه و ضعيف به حداقل خواهد رسيد.

انتظار آن است كه فدراسيون شمشيربازي و كميته ملي المپيك با ارائه اعتراض جدي ايران و پيگيري اين پيشنهاد، از وقوع اتفاقات مشابه در آينده براي شمشيربازان ايران پيشگيري كنند.

2061867

سيدعبدالحميد احمدي. ١١ مرداد ١٤٠٣

دیدگاه‌ها