کد خبر : 2059121 | 12 مرداد 1403 ساعت 04:20 | 27K بازدید | 35 دیدگاه

برگی از تاریخ

شبی که رحمتی جان بازیکن ذوب را نجات داد!

شش سال پیش در چنین روزی، اتفاقی عجیب در مصاف استقلال ذوب‌آهن رخ داد.

شبی که رحمتی جان بازیکن ذوب را نجات داد!

به گزارش "ورزش سه"، دوازدهم مردادماه ۱۳۹۷ از هفته دوم لیگ هجدهم بود که ذوب‌آهن و استقلال در ورزشگاه فولاد شهر باید به مصاف یکدیگر‌ می‌رفتند. استقلال در آن فصل ستارگان زیادی را از دست داده بود و نفرات جایگزین نیز هنوز به آمادگی کامل نرسیده بودند. در طرف مقابل نیز ذوب‌آهن با سرمربیگری امید نمازی که نخستین تجربه مربیگری‌اش در لیگ برتر بود، یکی از ستارگان تاثیر گذار خود یعنی تبریزی را از دست داده بود اما تیم چندان دست و پا بسته‌ای به حساب نمی‌آمد.

2061793

بازی آغاز شد و یکی‌از تلخ‌ترین صحنه‌های تاریخ لیگ در بیستمین دقیقه این بازی اتفاق افتاد. جایی که رضا حبیب‌زاده جوان در دهانه دروازه با ضربه سر دروازه استقلال را گشود اما ضربه غیرعمد وریا غفوری به منظور دفع توپ به صورت حبیب‌زاده برخورد کرد و گلزن ذوبی‌ها برای دقایقی بیهوش شد.

شدت ضربه وریا به قدری زیاد بود که زبان حبیب‌زاده مانع از تنفس او شده بود اما مهدی رحمتی با اقدامی سریع پیش از ورود کادرپزشکی دو تیم به زمین، راه تنفس حبیب‌زاده را باز کرد تا اتفاق ناگوارتری در فولادشهر رخ ندهد.

2061792

رضا حبیب‌زاده در نهایت به بیمارستان منتقل شد و به علت شکستگی فک، حدود سه ماه از میادین دور بود. این بازیکن در اولین مصاحبه بعد از آن اتفاق، شدیدا از رحمتی تشکر کرد و معتقد بود که کاپیتان آبی‌ها جانش را نجات داده است.

ضمن آنکه رحمتی سه سال بعد از آن دیدار و زمانی که سرمربی پدیده بود نیز در شرایطی تقریبا مشابه، جان علی نعمتی را با حضور به موقع خود نجات داد.

دیدگاه‌ها