کد خبر : 2059010 | 11 مرداد 1403 ساعت 11:48 | 27K بازدید | 13 دیدگاه

طلای المپیک با طعم رکورد جهانی برای شناگر چین

ژانله پان موفق شد با شکستن رکورد جهانی به مدال طلای المپیک ۲۰۲۴ دست پیدا کند.

طلای المپیک با طعم رکورد جهانی برای شناگر چین

به گزارش "ورزش سه"، تماشاگران و علاقه‌مندان به رشته شنا مجبور شدند تا آخرین رقابت روز چهارشنبه صبر کنند، اما بالاخره پاداش این صبر را گرفتند. اولین رکورد جهانی در مسابقات المپیک ۲۰۲۴ در شهر پاریس شکسته شد!

ژانله پان رکورد جدیدی را در شنای آزاد ۱۰۰ متر به ثبت رساند. این ورزشکار چینی موفق شد با ۴۶.۴۰ ثانیه مدال طلای المپیک را هم از آن خود کند و جالب است بدانید که این رکورد در واقع چهار دهم ثانیه سریع‌تر از رکوردی بود که پیش از این در ماه فوریه در دوحه به ثبت رسانده بود.

مدال نقره این رشته به کایل چالمرز از استرالیا با ۴۷.۴۸ ثانیه رسید و مدال برنز هم نصیب دیوی پوپوویچی از رومانی با ۴۷.۴۹ ثانیه شد.

پیش از آغاز مسابقات المپیک جنجال زیادی درباره حضور ورزشکارانی که تست دوپینگ مثبت قبل از این رقابت‎‌ها داشتند به وجود آمده بود. کاروان چین هم شامل چند شناگر از جمله کین هیایانگ در ۲۰۰ متر پروانه و ژانگ یوفی در ۲۰۰ متر انفرادی بود که از چنین شرایطی برخوردار بودند.

کاروان چین ۱۸ زن و ۱۳ مرد را برای شرکت در رقابت‌های شنا راهی پاریس کرده است که یک سوم از آنها حداقل یک بار به دلیل استفاده از مواد نیروزا محروم شده‌اند. با این حال پان که حالا رکورد جهانی‌اش را بهبود بخشیده و مدال طلای المپیک را از آن خود کرده است در جمع آنها قرار ندارد.

دیدگاه‌ها